نقش نیروی متخصص برای تعریف استراتژی مطلوب

یک دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی گفت: ایران از نظر متخصص، پتانسیل بسیار مطلوبی در حوزه انرژی دارد و باید از این ظرفیت استفاده کند تا بتواند استراتژی مطلوبی برای مدیریت انرژی تعریف کند.

ساسان صفریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اقدامات لازم در جهت مدیریت مصرف انرژی، اظهار کرد: به‌طورکلی اقداماتی که می‌توان در جهت مدیریت انرژی انجام داد به دو دسته تقسیم‌بندی می‌شود.

وی افزود: درواقع برخی از اقدامات مانند مُسکن عمل می‌کند که در این حوزه کشور اقدامت مطلوبی تا به امروز انجام داده و از این نظر اقداماتی که تاکنون انجام شده برای شرایط دیگر نیز مفید است.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی انرژی ادامه داد: براساس این رویه می‌توان به‌گونه‌ای مدیریت کرد که در تابستان امسال با مشکلات زیادی در حوزه مدیریت مصرف انرژی مواجه نشویم.

وی تاکید کرد: درصورتی‌که بخواهیم مدیریت انرژی را به طور اساسی مد نظر قرار دهیم، باید مانند سایر کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه برای این حوزه وزارت جداگانه‌ای ایجاد کنیم.

صفریان در رابطه با سایر اقدامات لازم در جهت مدیریت صحیح انرژی گفت: پس از ایجاد وزارت‌خانه انرژی باید استراتژی بلندمدت و میان‌مدتی در این حوزه تعیین کرده و براساس آن از وزارت‌خانه مربوطه بخواهیم که مشکلات این حوزه را مدیریت کند.

وی افزود: به‌طورکلی برای مدیریت صحیح انرژی ابتدا به وزارت‌خانه واحد نیاز داریم، سپس می‌توانیم از متخصصان حوزه انرژی در جهت تعریف استراتژی و مدیریت مسائل این حوزه کمک بگیریم.

این دکترای مدیریت و آینده‌پژوهی گفت: ایران از نظر متخصص، پتانسیل بسیار مطلوبی در حوزه انرژی دارد و باید از این پتانسیل استفاده کند تا بتواند استراتژی مطلوبی برای مدیریت انرژی تعریف کند.

کد خبر 656591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.