‌درخواست عربستان از ایران برای برقراری ۳ پرواز در هفته

وزیر راه و شهرسازی گفت: در روزهای اخیر درخواست رسمی هواپیمایی کشوری عربستان به منظور برقراری سه پرواز در هفته، خارج از پروازهای حج، توسط سازمان هواپیمایی کشوری دریافت شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت راه و شهرسازی، مهرداد بذرپاش با اشاره به از سرگیری روابط دیپلماتیک ایران و عربستان بر مبنای دیپلماسی منطقه‌ای و بر اساس اصل حسن هم‌جواری، اظهار کرد: در روزهای اخیر درخواست رسمی هواپیمایی کشوری عربستان به منظور برقراری سه پرواز در هفته از ایران، خارج از پروازهای حج دریافت شد.

وی افزود: پیش از این دو کشور در زمینه اجرای موافقت‌نامه عمومی همکاری‌های اقتصادی، بازرگانی، سرمایه‌گذاری، فنی و علمی اراده قاطع خود را برای به‌کارگیری تمام تلاش‌ها برای تقویت صلح و امنیت منطقه‌ای و بین‌المللی اعلام کرده‌اند و بر این اساس برای گسترش همکاری‌ها، برقراری پروازهای ایران و عربستان علاوه‌بر پروازهای حج مدنظر قرار گرفته است.

وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر ضرورت تقویت دیپلماسی منطقه‌ای تصریح کرد: سازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی بر اساس وظایف ذاتی خود، همه مساعی خود را برای برقراری پروازها میان ایران و عربستان به کار خواهد بست.

وی ادامه داد: از ماه‌ها قبل برای انجام مطلوب پروازهای حجاج همه هماهنگی با هواپیمایی کشوری عربستان صورت گرفته است.

کد خبر 656497

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.