مسئولان زمینه نقش آفرینی مردم در اقتصاد را فراهم کنند

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه مسئولان باید زمینه نقش آفرینی مردم در اقتصاد را فراهم کنند، گفت: مردم باید سرمایه‌های خود را در مسیر تولید قرار دهند تا بتوانند نقش خود را در رشد تولید و مهار تورم ایفا کنند، مسئولان نیز باید با حذف بروکراسی سنگین اداری دست مردم را در مسیر تولید باز بگذارند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام قاسم باقریان در نشست بصیرتی با شهروندان زرین شهر با اشاره به لزوم برخورد جدی با هنجارشکنان حوزه حجاب، اظهار کرد: مسئولان نباید در برخورد با هنجارشکنان و افرادی که ارزش‌های جامعه اسلامی را با بی‌توجهی زیر پا می‌گذارند، بدون اغماض و چشم‌پوشی برخورد کنند و برهمین اساس انتظار می‌رود که در شهرستان لنجان نیز به طور قاطع و محکم با هنجارشکنان حوزه عفاف و حجاب برخورد شود.

وی افزود: بررسی‌ها و شواهد به خوبی نشان می‌دهد هنجارشکنان عده‌ای اندک هستند برهمین اساس نیاز است با افرادی که حجاب آن‌ها ضعیف است باید رویکردی ایجابی رفتار کرد، ولی در مواجهه با افراد هنجارشکن نیاز است با اجرای قانون به این افراد اجازه داده نشود که احساسات مردم را جریحه‌دار کنند.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: نباید این نکته را به دست فراموشی سپرد که بسیاری از افرادی که حجاب آنها ضعیف است، به حفظ کیان خانواده و سلامت اخلاقی جامعه باور قلبی دارند برهمین اساس چنانچه افرادی که با کشف حجاب دست به هنجارشکنی می‌زنند برخورد جدی نشود قطعاً بسیاری را گرفتار مشکلات اجتماعی خواهند کرد.

وی با بیان اینکه دشمنان امروز به دنبال آن هستند تا از طریق بدحجابی به کانون خانواده‌های ایرانی ضربه وارد کنند، گفت: بدحجابی پدیده غربی بوده که یکی از پیامدهای آن بی‌هویتی افراد جامعه بوده و این بی‌هویتی قطعاً بنیان خانواده را سست خواهد کرد از این رو نیاز است با انجام اقدامات جذاب ایجابی در مسیر ترویج فرهنگ عفاف و حجاب که از ارزنده‌ترین نمودهای فرهنگی-اجتماعی در ایران اسلامی است گام برداشت.

باقریان ادامه داد: ترویج فرهنگ عفاف و حجاب و زندگی عفیفانه نقش بسیار مؤثری در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد برهمین اساس مسئولان فرهنگی و هنرمندان می‌توانند با تولید اثر فاخر در حوزه حجاب و عفاف اکران آنها در مراکز تفریحی و میادین شهر شهروندان را در این مسیر با خود همراه کنند.

وی با اشاره با مشکلات کشاورزان شهرستان لنجان و مطالبات آنها از مسئولان، خاطرنشان کرد: طی روزهای گذشته جلسات متعدد و مختلفی درخصوص موضوع حق‌آبه کشاورزان در شهرستان برگزار شده است و مسئولان امر نیز قول‌هایی به کشاورزان منطقه داده‌اند، اما باید این وعده‌ها و رهاسازی آب به طور جدی و قاطع مدیریت شود.

امام جمعه زرین شهر اضافه کرد: مسئولان جهاد کشاورزی شهرستان لنجان به عنوان متولی امر با همراهی و پشتیبانی شورای تأمین و دیگر مسئولان مبحث مدیریت آب را به شکل جهادی دنبال کنند تا مشکلات سال گذشته به وقوع نپیوندد و سرمایه کشاورزان نابود نشود.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان عزیز نیز لازم است همراهی و همکاری لازم را با مسئولان انجام دهند و نباید عده‌ای به بهانه‌های مختلف نسبت به شکستن دریچه‌های کانال‌ها و برداشت آب اقدام کنند.

باقریان با اشاره به همگرایی ایران اسلامی و برخی کشورهای شرقی گفت: تقویت همگرایی ایران اسلامی با دیگر کشورها همچون چین سبب خواهد شد معادلات جهانی در تکیه بر غرب برهم زده شود و این سیاست قطعاً بر قدرت کشورهای شرق خواهد افزود که ثمره آن انزوای قدرت مستکبران جهان خواهد بود.

وی با اشاره به ضرورت نقش آفرینی مردم در تولید و اقتصاد، تصریح کرد: مردم باید سرمایه‌های خود را در مسیر تولید قرار دهند تا بتوانند نقش خود را در رشد تولید و مهار تورم ایفا کنند، مسئولان نیز باید با حذف بروکراسی سنگین اداری دست مردم را در مسیر تولید باز بگذارند.

امام جمعه زرین شهر با بیان اینکه مسئولان باید زمینه نقش آفرینی مردم در اقتصاد را فراهم کنند، خاطرنشان کرد: چنان‌چه به مردم اعتماد شود و میدان برای حضور آنها درخصوص رونق تولید مهیا شود قطعاً بهترین نتایج برای کشور رقم خواهد خورد و این مسئله یکی از موضوعاتی است که مقام معظم رهبری بارها بر آن تأکید داشته‌اند.

کد خبر 656421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.