پیام حیدری و دومین تجربه قضاوت در دربی پایتخت / خاطره خوش آبی‌ها تکرار می‌شود؟

پیام حیدری برای دومین‌بار دربی پایتخت را سوت می‌زند؛ نخستین شهرآورد تحت قضاوت پیام حیدری در دیدار نیمه‌نهایی چند فصل قبل جام‌حذفی به‌نفع استقلال به پایان رسیده بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌های فوتبال پرسپولیس و استقلال تهران یکشنبه _سوم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲_ در چارچوب هفته بیست‌وهفتم رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی مقابل یکدیگر قرار خواهند گرفت. به‌طور قطع دربی شماره ۱۰۰ که از اهمیت بسیار فراوانی برخوردار است، می‌تواند تکلیف قهرمان فصل بیست‌ودوم لیگ برتر را تا حد زیادی مشخص کند.

داور شهرآورد صدم قرار بود از بین برادران حیدری (بیژن و پیام)، وحید کاظمی و اشکان خورشیدی انتخاب شود و این چهار نفر به عنوان جدی‌ترین گزینه‌های قضاوت بازی پرسپولیس و استقلال به‌شمار می‌رفتند که تا این بازی حساس را سوت بزنند؛ جالب‌تر اینکه از بیژن حیدری و سیدوحید کاظمی به‌عنوان دو گزینه جدی‌تر یاد می‌شد.

اما در نهایت با تصمیم کمیته داوران فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ، دیدار حیثیتی تیم‌های پرسپولیس و استقلال را پیام حیدری به‌عنوان داور وسط سوت می‌زند و محمدرضا منصوری و محمدرضا ابوالفضلی وی را در امر قضاوت یاری خواهند کرد. همچنین سیدوحید کاظمی که خود یکی از گزینه‌های قضاوت دربی بود، داور چهارم و علیرضا ایلدروم کمک‌داور ذخیره این بازی خواهند بود.

این انتخاب در شرایطی انجام گرفت که پیام حیدری تنها یک‌بار در دوران حرفه‌ای خود دربی پایتخت را سوت زده است که به شهرآورد نودوسوم برمی‌گردد؛ تقابلی که فصل ۱۳۹۹-۱۳۹۸ در چارچوب مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی فوتبال باشگاه‌های کشور برگزار شد و پس از تساوی دو بر دو سرخابی‌ها در ۱۲۰ دقیقه حساس، پیروزی در ضربات پنالتی، استقلال را به فینال رساند اما آبی‌پوشان در بازی پایانی مغلوب تراکتور شدند و دستشان به جام قهرمانی نرسید.

در آن بازی اتفاق خاصی از نظر داوری رخ نداد و حاشیه‌ای گریبان پیام حیدری و کمک‌هایش را نگرفت اما او حالا باید در لیگ برتر و در یکی از مهم‌ترین مقاطع تاریخ، دربی پایتخت میان دو تیم پرسپولیس و استقلال را در ورزشگاه آزادی و مقابل چشمان هزاران تماشاگر قضاوت کند.

کد خبر 656036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.