رویکرد گوگل برای مبارزه با تغییرات اقلیمی در شهرها

گوگل از ابزارهای طراحی جدیدی که مجهز به هوش مصنوعی است برای کمک به کاهش اثرات شدید جزایر گرمایی در شهرها رونمایی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، کمپانی فناوری گوگل به دنبال افزایش شدید دما در سراسر جهان و وقوع بحران‌هایی مانند سیل در شهرهای ساحلی و خشکسالی در روستاها، نرم‌افزارهای آنلاین متعددی را توسعه داده است که به تمام شهروندان، به‌ویژه کارکنان دولت و رؤسای نهادهای شهری امکان مبارزه بهینه را با تغییرات اقلیمی می‌دهد. البته اقدامات گوگل در زمینه کاهش بحران آب‌وهوایی تنها به این استراتژی محدود نشده است، بلکه این کمپانی پیش از این نیز عزم خود را برای ارائه اطلاعات قابل‌درک و مفید در زمینه‌های مختلف ناشی از این بحران نظیر هشدارهایی برای پیشگیری از وقوع سیل و طوفان ارائه داده، ضمن این‌که به تازگی هشدارهای مربوط به اثرات جزایر گرمایی شدید در نقاط مختلف شهرها را به لیست قبلی افزوده است.

رویکرد گوگل برای مبارزه با تغییرات اقلیمی در شهرها

ابزارهای جدیدی که گوگل معرفی کرده است با استفاده از هوش مصنوعی به شناسایی مناطقی با بیشترین میزان اثرات جزایر گرمایی، ردیابی پوشش سایبانی درختان و ارائه اطلاعات مفید در مورد وضعیت اضطراری ناشی از تغییرات اقلیمی در شهرهای سراسر دنیا کمک زیادی خواهد کرد، همچنین این ابزارها تمام اطلاعات را از پیش‌بینی و وقوع رویدادهای ناشی از اثرات جزایر گرمایی تا تاریخ دقیق شدت یافتن امواج گرمایی در اختیار کاربران قرار می‌دهد، ضمن این‌که به معرفی مشکلات سلامت ناشی از این وقایع برای آگاه‌سازی مردم می‌پردازد.

جالب است بدانید که گوگل در نظر دارد با شبکه جهانی اطلاعات سلامت گرمایی همکاری کند تا از این طریق به تضمین صحت و کارایی داده‌های ارائه شده از طریق ابزارهای مجهز به هوش مصنوعی بپردازد و به دنبال آن بتواند اثرات جزایر گرمایی را در شهرها به حداقل برساند.

از دیگر کارایی‌های ابزارهای جدید شرکت گوگل می‌توان به تعیین میزان پوشش سایبان‌های درختی در شهرهای جهان اشاره کرد که مدیران را به اعمال نوآوری‌هایی برای افزایش کاشت درختان در مناطقی با بیشترین تجربه گرما سوق خواهد داد.

کد خبر 655813

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.