پاسخ سوریه به تجاوزات اسرائیل علنی و قطعی است

وزیر خارجه سوریه اظهار کرد: پاسخ به حملات اسرائیل حتمی و قطعی است و ما هر زمانی که به نفعمان باشد به آن‌ها پاسخ خواهیم داد.

به گزارش ایمنا، فیصل مقداد در گفت‌وگو با شبکه بین‌المللی «الجزایر» اظهار کرد: اسرائیل به ارتکاب جنایات متعدد معروف است و امکان ندارد بگوییم چالش‌هایی که ملت سوریه با آنها روبه‌رو هستند و تجاوزات اسرائیل جدای از وقایعی است که امروز در فلسطین می‌گذرد.

وی حمایت سوریه از ملت فلسطین را پاسخی به حملات اسرائیل دانست و افزود: اسرائیل می‌داند و باید آگاه باشد، پاسخ سوریه به این تجاوزات به شکل علنی قطعی و حتمی است. ما به اسرائیل زمانی پاسخ خواهیم داد که به نفع خودمان باشد.

وزیر خارجه سوریه در بخش دیگری از این مصاحبه تصریح کرد: اگر حضور سوریه در اتحادیه موجب حل برخی مشکلات می‌شود، پس مانعی ندارد در سوریه برای مدتی کوتاه برای بازگشت وحدت عربی خود را فدا کنیم.

وی حمایت الجزایر از سوریه را موجب خرسندی و امیدواری در بسیاری از کشورهای عربی اعلام کرد و گفت: صلاح در روابط بین کشورهای عربی همان راه واقعی برای ایجاد همکاری کشورهای عربی است که خودشان از آن بهره خواهند برد.

مقداد با بیان اینکه تصحیح روابط بین کشورهای عربی در بعد دوجانبه تقریباً غیرممکن است، ادامه داد: سوریه تمام مسائل جهان عرب باور داشته و همیشه خواهان وحدت تمام کشورهای عربی و مواضعشان بوده است.

وی تاکید کرد: نمی‌توان پذیرفت که ما کشوری تفرقه‌انداز بین کشورهای عربی باشیم. اگر مسئله حضور سوریه در اتحادیه عرب برخی مشکلات را حل می‌کند مانعی ندارد خودمان برای بازگشت وحدت عربی برای مدتی کوتاه فدا کنیم.

وزیر خارجه سوریه افزود: سفرهای مسئولان سوری به بعضی کشورهای عربی در برهه اخیر با تمایل مشترک و با هدف بستن صفحه گذشته و گشودن صفحه‌ای جدید در روابط جهان عرب بوده اما مسئله بازگشت سوریه به اتحادیه عرب قبل از تصحیح روابط دوجانبه تقریباً غیرممکن است.

وزیر امور خارجه سوریه همچنین قرار است با هدف تقویت روابط دوجانبه بین دو کشور در یک سفر کاری به تونس سفر کند و وزارت خارجه تونس در بیانیه خود اعلام کرد که سفر مقداد به تونس به دعوت نبیل عمار، وزیر امور خارجه انجام می‌شود.

کد خبر 655244

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.