«بیداری به‌وقت خون» روایت مقاومت مردم اصفهان

کارگردان تئاتر «بیداری به‌وقت خون» گفت: این تئاتر، یکصدویازدهمین اثر گروه نمایشی کاوش است که به مناسبت هفته فرهنگی‌هنری اصفهان از سوم تا سیزدهم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۹ در مکان سالن اصلی تالار هنر به اجرا درمی‌آید.

احسان جانمی، در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نمایش «بیداری به‌وقت خون» یکصدویازدهمین اثر گروه نمایشی کاوش است که به مناسبت هفته فرهنگی‌هنری اصفهان از سوم تا سیزدهم اردیبهشت‌ماه از ساعت ۱۹ در مکان سالن اصلی تالار هنر به اجرا درمی‌آید و حدود ۶۰ دقیقه طول می‌کشد.

وی افزود: این نمایش روایت مردم اصفهان در اوایل قرن گذشته را نشان می‌دهد که در بحبوحه جنگ جهانی با اعتصابات متعددی ازجمله قحطی، خشک‌سالی، ظلم و جور خانواده درباری و استعمارگرانی که به کشور حمله کردند روبه‌رو شدند و مقاومت کردند.

این نمایش با یک نگاه مستند تاریخی سعی کرده حوادث را به‌صورت دراماتیک در قالب جذاب و داستانی، برای تماشاگران امروز بیان کند و جریان زاینده‌رود، اصفهان و مردم اصفهان را در این دوره تاریخی نشان دهد.

«بیداری به‌وقت خون»، روایت مقاومت مردم اصفهان

این کارگردان با اشاره به اینکه نویسندگی، طراحی و کارگردانی تئاتر «بیداری به‌وقت خون» را خود برعهده دارد، ادامه داد: این تئاتر در سی‌ودومین جشنواره استان موفق شد که هفت جایزه و در سیزدهمین جشنواره سراسری مقاومت، شش جایزه و در سی‌ونهمین جشنواره بین‌المللی فجر هم در بخش رقابتی، دو کاندیدای برتر در جوایز جشنواره را کسب کند.

وی ادامه داد: نمایش از لحاظ هنری دارای کیفیت بالا است که نشان‌دهنده آن هم جوایز متعدد در جشنواره‌ها با داوران متعدد است، این کار که در گذشته نیز اجرای عمومی داشته و با استقبال بسیار خوب تماشاگران مواجه شده، نمایشی است که تماشای آن به دوست‌داران اصفهان توصیه می‌شود.

جانمی با اشاره به سایر عوامل خاطرنشان کرد: نمایش با بازیگری رسول هنرمند، مائده وحید، الهام رضایی، رزیتا کروندی، امین پناهی، محسن احمدی نیک، حسین نصراصفهانی، محمدجواد پاک‌نژاد، مهدی هادیان، علی یاوری، مهدی امینی و مهدی کرمانی همراه است.

وی ادامه داد: دستیاران این اثر هم خانم شفیعی‌اشجع و محمدحسین سلطانی هستند؛ طراح گریم: مهدی صادقی، موسیقی: محمد نادری و ۱۵ نفر در پشت‌صحنه فعالیت می‌کنند که در کل با یک گروه سی‌نفره این نمایش را مجدد آماده کردیم که بعد از موفقیت‌های گذشته، دوباره برای مردم خونگرم اصفهان و علاقه‌مندان به نمایش درآید.

کد خبر 655203

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.