برگزاری نشست هم‌اندیشی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی شوراها در هفته اصفهان

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان از برگزاری نشست هم‌اندیشی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی مراکز استان‌ها در این کلان‌شهر همزمان با هفته نکوداشت اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام منوچهر مهروی‌پور امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم فروردین‌ماه_ در نطق میان دستور هشتادوسومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان ضمن تبریک روز ارتش جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد: در شب‌های گذشته شاهد برپایی مراسم باشکوه لیالی قدر در جای جای ایران اسلامی با حضور انبوه مردم بودیم که البته این نشان دهنده جریان داشتن باورهای دینی در رگ‌های جامعه ایرانی است.

وی افزود: این موضوع در حالی رقم می‌خورد که با هجمه شدید دشمنان برای القای تصویر ضد دین و بدون اعتقادات از مردم بزرگوار ایران اسلامی مواجه هستیم، البته تصویری که در این شب‌ها و روزها به چشم آمد زیباتر بود، زیرا شاهد حضور پرشور انبوه نوجوانان و جوانان و استقبال آن‌ها از این برنامه‌ها بودیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: در بسیاری از مکان‌هایی که احیا و مراسم برگزار می‌شد، متولی اصلی خود نوجوانان و جوانان بودند؛ همچنین صحنه‌های زیبایی از حضور همه سلایق می‌دیدیم، افرادی که به ظاهر، نشستن آن‌ها پای منبرهای دینی سخت به نظر می‌رسد، اما شاهد نجواهای عاشقانه آن‌ها در این شب‌ها بودیم.

وی افزود: حضور پرشور مردم سراسر کشور به‌ویژه همشهریان اصفهانی را در راهپیمایی روز قدس شاهد بودیم، البته این حضور پرشور ادامه خواهد داشت، زیرا مردم معتقد به آرمان‌های انقلاب اسلامی بوده و خواهند بود.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور ادامه داد: این نقطه قوت در عرصه‌های مختلف همیشه مورد طمع دشمنان بوده، هست و خواهد بود، زیرا جریان ظلم مقابل جریان حق می‌ایستد و استکبار از انواع ابزار خود برای مقابله با سپاه حق استفاده می‌کند.

وی تصریح کرد: در ماه‌هایی که گذشت شاهد بودیم که یکی از ابزارهای دشمنان برای حمله به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران استفاده از موضوع حجاب و ترویج بی حجابی در جمهوری اسلامی بود و این یک نوع تحرک از سوی دشمنان برای مقابله با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است.

حجاب نقطه قوت ما است

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با تأکید بر اینکه حجاب نقطه قوت ما است، گفت: شاهد هستیم که بسیاری از بانوان فرهیخته با حفظ حجاب خود به بالاترین قله‌های موفقیت علمی و ورزشی و اجتماعی رسیده‌اند و الگوی خوبی برای سایر زنان جهان و کشور هستند و خواهند بود.

وی افزود: شاید شاهد بی حجابی‌هایی هم باشیم، اما به تعبیر رهبر معظم انقلاب خیلی از این افراد نمی‌دانند پشت این کارها چه کسانی هستند. بی‌شک دشمن پشت این اتفاقات است و به‌زودی این شرایط با مواجهه همه‌جانبه در ابعاد گوناگون فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی و استفاده از مسائل قانونی به طور سلبی و ایجابی مورد توجه قرار خواهد گرفت و از این آزمون سخت و تاریخی نیز با سرافرازی بیرون خواهیم آمد.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور با اشاره به هفته اول اردیبهشت به نام هفته نکوداشت اصفهان گفت: سالروز ولادت شیخ بهایی در شورای دوم به عنوان روز و هفته اصفهان نامگذاری شد. این نام‌گذاری بستری مهیا برای معرفی ابعاد مختلف اصفهان به عنوان شهر علم و تقوا و شهیدان به شمار می‌رود. در این راستا ابتدا این شهر را باید به شهروندان و سپس به سایر مردم و کشورهای جهان معرفی کنیم.

وی ادامه داد: معمولاً در فصل‌های ابتدایی سال به ویژه در بهار و ماه اردیبهشت شاهد حضور گردشگران داخلی و خارجی در اصفهان هستیم که این فرصت خوبی است که با تبدیل هفته اصفهان به یک آئین ملی و بین المللی این شهر را بهتر و بیشتر به گردشگران و سایر مردم معرفی کنیم.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در این خصوص همه دستگاه‌ها باید پای کار بیایند، گفت: در هفته اصفهان ۵۰ درصد تخفیف برای اماکن تفریحی و گردشگری ارائه می‌شود که سازمان فرهنگی نیز باید به میدان بیاید و خدمات اماکن ورزشی را با تخفیف ارائه دهد. ضمن اینکه دیگر سازمان‌ها و اداره کل میراث فرهنگی و… نیز تخفیف‌های ویژه‌ای برای این هفته در نظر بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: نخستین نشست هم اندیشی رؤسای کمیسیون‌های فرهنگی اجتماعی مراکز استان‌ها در روزهای ششم و هفتم اردیبهشت در شهر اصفهان با حضور میهمانان ویژه برگزار می‌شود.

پهنه‌های در حال توسعه منطقه ۷ مشکل آسفالت دارد

حجت‌الاسلام مهروی‌پور با اشاره به انتصابات روزهای اخیر در مدیریت شهری گفت: یکی از این انتصابات مربوط به شهرداری منطقه هفت بود. این منطقه، شامل چهار پهنه خاص شامل بافت فرسوده، بافت در حال توسعه، بافت توسعه یافته و بافت حاشیه نشین است که چالش‌های خاص خود را دارد. به این دلیل شاهد حضور قشر جوان در این منطقه هستیم، اما از طرفی سرانه فرهنگی ورزشی منطقه کم است و مدیر جدید منطقه باید نسبت به این موضوع توجه ویژه داشته باشد.

وی ادامه داد: قسمت عمده‌ای از این منطقه در بافت فرسوده قرار دارد که نیاز به نوسازی و همت ویژه دارد که گلوگاه‌های آن در مناطق قدیمی باز شود. همچنین پهنه‌های در حال توسعه در این منطقه نیز دچار مشکلات آسفالت و زیرسازی هستند.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به وضعیت بزرگراه چمران گفت: بزرگراه چمران بخشی از رینگ سوم حفاظتی شهر اصفهان به شمار می‌رود که شاهد پایین بودن ایمنی و امنیت عابران و راکبان در این خیابان هستیم؛ عرض کم خیابان نیازهایی را رقم زده است و ردیفی ویژه برای این طرح دیده شده که امیدواریم شاهد اتفاقات خوبی برای این محدوده شهر باشیم.

وی گفت: مدتی است که حادثه آتش‌سوزی درختان شهر را شاهد هستیم که بی‌شک خسارات جبران‌ناپذیری را به سبزینگی شهر وارد می‌کند، لذا دستگاه‌های متولی به این موضوع ورود کرده و اقدامات لازم را انجام دهند. اگر این اتفاق عمدی هست حتماً برخورد شود.

حجت‌الاسلام مهروی‌پور خاطرنشان کرد: این روزها قطع بودن سامانه‌های شهرسازی موجب نارضایتی شهروندان شده که متولیان امر باید نسبت به این موضوع با حساسیت بیشتری ورود پیدا کنند و رضایت مردم که رضایت خداوند است را ساری و جاری کنند.

کد خبر 655080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.