زیباترین مکان‌های دیدنی عربستان سعودی

زیباترین مکان‌های دیدنی عربستان سعودی شامل قلعه المصمک، مدائن صالح، مسجد شناور جده، لبه جهان و منطقه کوهستانی عسیر می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، شاید اولین چیزهایی که با شنیدن نام عربستان سعودی به ذهن شما خطور می‌کند، مکان‌های زیارتی و صحراهای سوزان آن باشد، اما در این کشور، مکان‌های دیدنی بسیار زیبایی وجود دارد که بعضی از آن‌ها در سایت میراث جهانی یونسکو نیز به ثبت رسیده است، بنابراین اگر از سفر به قاره‌های اروپا و آمریکا خسته شده‌اید و به دنبال تغییر در مقاصد تفریحی خود هستید، بهتر است جواهرات پنهان عربستان سعودی را کشف کنید. در این کشور کویری، جاذبه‌های و آثار باستانی زیادی وجود دارد که دیدن آن‌ها بسیار جذاب و سرگرم‌کننده است. در ادامه به معرفی زیباترین مکان‌های دیدنی عربستان سعودی می‌پردازیم:

هگرا (مدائن صالح)

هگرا که از آن با نام "مدائن صالح" نیز یاد می‌شود، یکی از مناطق باستانی بی‌نظیر و از زیباترین مکان‌های دیدنی عربستان سعودی محسوب می‌شود که در شمال غربی این کشور قرار دارد. هزاران سال پیش، هگرا، یک مرکز داد و ستد پررونق بود به‌شمار می‌رفت که با حرکت مرکز تجاری به سمت شبه‌جزیره عربستان، داد و ستد در این منطقه کاهش یافت و به تدریج متوقف شد. این منطقه که نخستین اثر ثبت شده عربستان سعودی در فهرست میراث جهانی یونسکو است، برای مدت بیش از دو هزار سال رها شده و دست‌نخورده باقی مانده بود، اما دولت عربستان در سال ۲۰۱۹ آن را برای گردشگران بازگشایی کرد. شهر باستانی مدائن صالح که زمانی نبطی‌ها در آن زندگی می‌کردند، اکنون دارای تخته‌سنگ‌هایی به بزرگی ساختمان‌هایی است که با ستون‌ها و پایه‌های کلاسیک قدیمی تراشیده شده است. مقبره‌ها، کتیبه‌ها، بقایای به جای مانده از بناها و معماری‌های این منطقه از سبک زندگی مجلل ساکنان آن سخن می‌گوید. بنابراین اگر می‌خواهید در تاریخ قدم بزنید، هگرا انتخاب مناسبی برای شما است.

زیباترین مکان‌های دیدنی عربستان سعودی

قلعه المصمک (Al Masmak)

قلعه المصمک، یک سازه دست‌ساز بشر است که در شهر ریاض، پایتخت عربستان سعودی قرار دارد. این قلعه از سال ۱۸۶۵ وجود داشته و برای ساخت آن فقط از خشت و گل استفاده شده است که با بناهای شهرهای مدرن، تضادی آشکار دارد. در واقع المصمک، یک قلعه معمولی نیست و اطلاعاتی را در مورد تاریخ فرامانروایی حاکمان این منطقه در اختیار بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. قدمت آثار باستانی این بنا به قرن ۱۸ میلادی بازمی‌گردد.در داخل قلعه، یک مسجد و یک اتاق بزرگ با شکوه به نام «دیوان» را خواهید دید که تزئینات ظریفی دارد و در آن یک تخت قرار گرفته است. فضای داخلی قلعه المصمک، نشان‌دهنده سبک زندگی مجلل افرادی است که قرن‌ها پیش در آنجا زندگی می‌کردند. بهترین راه برای بازدید از این بنای تاریخی، از طریق فرودگاه بین‌المللی شاه خالد (RUH) است.

زیباترین مکان‌های دیدنی عربستان سعودی

مسجد شناور جده

مسجد شناور جده، یکی از پربازدیدترین و زیباترین جاذبه‌های این شهر تاریخی به‌شمار می‌رود. این مکان که ابتدا به نام مسجدالرحمه شناخته می‌شد، به‌گونه‌ای ساخته شده است که تصور شناور بودن روی دریا را برای بازدیدکنندگان به وجود می‌آورد. طراحی داخلی و صحن وسیع مسجد، بر زیبایی آن افزوده است و قرار گرفتن آن روی ستون‌های بلند کنار دریا باعث می‌شود که این مسجد از دور شناور به نظر می‌رسد. برای بازدید از مسجد شناور الرحمه، می‌توانید خود را به‌طور مستقیم به فرودگاه بین‌المللی ملک عبدالعزیز (JED) که در دومین شهر بزرگ عربستان سعودی قرار دارد، برسانید و از این بنای زیبای تاریخی دیدن کنید.

زیباترین مکان‌های دیدنی عربستان سعودی

منطقه کوهستانی عسیر (ASIR)

اگر می‌خواهید کوه‌های سبز را در میان بیابان مشاهده کنید، به بخش جنوبی عربستان سعودی و منطقه عسیر سفر کنید. منطقه کوهستانی عسیر در طوفان‌های تابستانی، مانند بهشت زیبا شکوفا می‌شود و مناظر کوهستانی و گل‌های تازه را به نمایش می‌گذارد. کوه‌های این منطقه برای پیاده‌روی، کمپینگ و دیدن چشم‌اندازهای اطراف، بی‌نظیر است. همچنین می‌توانید از روستای ۹۰۰ ساله رجال‌آلما (Rijal Alma) که دارای قلعه‌های سنگی زیبا با نمای بیرونی کوارتز و بناهای رنگارنگ ساخته شده از سنگ بازالت و آثار هنری پیچیده‌ای است، دیدن کنید.

زیباترین مکان‌های دیدنی عربستان سعودی

لبه جهان

لبه جهان که در شهر ریاض قرار دارد، یکی از مکان‌های تاریخی بسیار زیبا در عربستان سعودی است که باید بازدید از آن را در اولویت قرار دهید. این مکان دیدنی که با نام جبل فهرین (Jebel Fihrayn) نیز شناخته می‌شود، یکی از منحصربه‌فردترین شگفتی‌های زمین‌شناسی جهان است. ایستادن روی لبه جهان، منظره‌ای فوق‌العاده زیبا را پیش روی بازدیدکنندگان قرار می‌دهد. این صخره شیب‌دار که هزار فوت در بستر اقیانوس فرو می‌رود، مسیر رودخانه‌های خشک‌شده و شترهای وحشی را نشان می‌دهد که در مسیر کاروان‌های گذشته پرسه می‌زدند. لبه جهان، یک نقطه دیدنی مسحورکننده با چندین مسیر پیاده‌روی است که شما را به فلات پایین می‌برد. ممکن است در طول سفر خود با فسیل‌ها برخورد کنید، اما باید کفش‌های مناسب بپوشید تا بتوانید تعادل خود را روی سنگ‌های آن حفظ کنید. لبه جهان از محبوب‌ترین مکان‌های توریستی عربستان سعودی است و تجربه‌ای فراموش نشدنی را برایتان رقم می‌زند.

زیباترین مکان‌های دیدنی عربستان سعودی

ترجمه از: لیلا شهبازی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 655048

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.