آزادی قدس به آرمانی دست‌یافتنی مبدل شده است

امام جمعه زرین شهر گفت: اقدام حکیمانه و پیامبرگونه امام راحل (ره) قدس و فلسطین را برای همیشه در تاریخ زنده نگه داشت و این اقدام نتیجه‌ی جز پیروزی و آزادی قدس نخواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت الاسلام قاسم باقریان در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه زرین شهر با اشاره به تضعیف خوی استکباری در جهان اظهار کرد: در گذشته‌ای نه‌چندان دور مستکبران جهان با تکیه بر ثروت و سلاح دست به هر اقدامی در جهان می‌زند و کشورهای مختلف نیز جرأت ایستادگی در مقابل آنها را نداشتند اما ظهور انقلاب اسلامی به نمادی الهام‌بخش در زمینه مقاومت و ایستادگی در برابر نظام سلطه و بر مبنای تفکر استکبارستیزی مبدل شد.

وی با بیان اینکه امام خمینی (ره) با نفس مسیحای خود معجزه بزرگی را برای دنیا به ارمغان آورد، افزود: کشورهای مختلف وقتی مشاهده کردند ملت ایران چگونه با ولایت پذیری و تکیه بر قدرت ایمان، شجاعت و ایستادگی حکومت ظالم چندین هزار ساله را به زانو درآورد و به پیروزی رسید.

امام جمعه زرین شهر تصریح کرد: کشورهای مختلف با تأسی از فرهنگ غنی انقلاب اسلامی در مقابل زیاده‌خواهی استکبار جهانی ایستادند و این ایستادگی و مقاومت سیلی محکمی را در سراسر دنیا به استکبار وارد کرد به‌گونه‌ای که امروز شاهد تضعیف استکبار جهانی هستیم.

وی با اشاره به دست آوردها و اقدامات ارزشمند امام راحل گفت: مدل مبارزاتی امام خمینی (ره) در خصوص رژیم غاصب صهیونیستی بر محورهایی همچون «استکبار ستیزی»، «دشمن شناسی و افشای مستمر ماهیت رژیم صهیونیستی» و «بهره‌مندی از قابلیت‌های جهان اسلام» و… استوار بود و همین مسئله سبب شد روز قدس به روزی جهانی مبدل شود.

باقریان ادامه داد: امام خمینی (ره) با نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان تحت عنوان روز جهانی قدس، این مهم را به دنیا فهماند که قدس متعلق به یک کشور، جناح و یا نژاد خاصی نیست بلکه متعلق به جهان اسلام است و هر کسی که دغدغه دین و اسلام را دارد باید برای سرنوشت قدس عزیز تلاش کند.

وی با بیان اینکه امروز آزادی قدس به آرمانی دست‌یافتنی مبدل شده است، اضافه کرد: امروز سرنوشت قدس به توده‌های مردم و جوانان فلسطینی و غیر فلسطینی سپرده شده است.

امام جمعه زرین شهر گفت: مجامع بین‌المللی حاضر به صدور قطعانه‌ای ساده در مورد جنایت‌های رژیم جعلی صهیونیست که به کوچک‌ترین تعهدات بین‌المللی پایبند نیست، نشدند اما اقدام حکیمانه و پیامبرگونه امام راحل (ره) قدس و فلسطین را برای همیشه در تاریخ زنده نگه داشت و این اقدام نتیجه‌ی جز پیروزی و آزادی قدس نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه کشورهای غربی و مستکبران جهان بارها ثابت کرده‌اند به تعهدات خود پایبند نیستند، عنوان کرد: سیاست‌های حاکمان غربی بر بدعهدی و منافع طلبی آنان بنیان شده است، کشورهای که حاکمان آن به راحتی تعهدات خود را زیر پا گذاشته و برای حفظ منافع خود و چپاول ثروت دیگر کشورها دست به اقدامات دروغین زده و با ایجاد رعب و وحشت و طرح وعده‌های پوشالی تنها در مسیر رسیدن به اهداف شوم خود گام بر می‌دارند.

باقریان در رابطه با معجزه بزرگ انقلاب خاطرنشان کرد: بسیج توده مردم معجزه بزرگ انقلاب اسلامی ایران بود، که امروز به بهترین و قوی‌ترین الگو در جهان تبدیل شده است و کشورها مختلف و محور مقاومت با تکیه بر همین قدرت، موفق شده‌اند به اوج اقتدار و عزت دست پیدا کنند.

کد خبر 654551

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.