گزارش ایمنا از راهپیمایی روز قدس در اصفهان

مردم شهیدپرور، انقلابی و همیشه در صحنه اصفهان از ساعات ابتدایی صبح از مسیرهای هشت گانه اعلام شده، خود را به میدان امام خمینی (ره) رسانده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، راهپیمایی روز جهانی قدس مقارن با آخرین جمعه ماه مبارک رمضان، با حضور پرشور و گسترده مردم در اصفهان و سراسر کشور برگزار شد.

مردم روزه‌دار اصفهانی در حمایت از آزادی قدس و سرزمین‌های فلسطین از اشغال رژیم صهیونیستی با شعارهای «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آمریکا» از مسیرهای هشت گانه به سمت میدان امام خمینی (ره) در حرکت هستند.

ایستادگی قطعی نسل جوان در مقابله با دشمن

محمد علی احمدی، فرماندار اصفهان در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: نامگذاری جمعه آخر ماه رمضان به عنوان روز قدس با ابتکار امام (ره) در ابتدای پیروزی انقلاب صورت گرفت که آثار آن هر سال بیشتر مشهود می‌شود.

وی با اشاره به حضور پررنگ مردم اصفهان در آئین شب‌های قدر خاطرنشان کرد: در محافل و مجالس این شب‌ها شاهد حضور نوجوانان و جوانان بودیم که نشان داد نسل جدید ما انقلابی، مؤمن، اهل عبادت و تضرع و پیوند با خدا است.

فرماندار اصفهان این روحیه را عامل ایستادگی نسل جوان در مقابله با دشمنان دانست و گفت: نماد و ظهور و بروز آن در روز قدس است زیرا امروز در اصفهان شاهد حضور امت حزب‌الله، جوانان، نوجوانان، دختران و پسرانی هستیم که در ابتدای انقلاب نبودند، دوره امام (ره) را درک نکردند اما در حال ادامه این مسیر نورانی با پیروی از رهبر معظم انقلاب هستند.

آماده‌باش نیروهای خدماتی اصفهان برای برگزاری مطلوب مراسم روز قدس

عباس حاج‌رسولی‌ها، رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان در همه مراسم‌ها نقش حمایتی داشته و امروز نیز شهر را برای برگزاری این مراسم باشکوه آماده کرده است.

وی یکی از این اقدامات را فراهم‌سازی امکانات حمل و نقل برای جابه‌جایی شهروندان در راهپیمایی روز قدس دانست و خاطرنشان کرد: به ویژه استفاده از مترو در این روز رایگان بود و از ساعت‌های ابتدای صبح همه ایستگاه‌های آن فعال بودند تا مردم شهیدپرور اصفهان بتوانند به راحتی در این مراسم حضور پیدا کنند.

رئیس کمیسیون اقتصادی، حقوقی و گردشگری شورای اسلامی شهر اصفهان از آمادگی همه دستگاه‌های خدمات‌رسان برای فراهم کردم امکانات لازم برای راهپیمایی روز قدس خبر داد و گفت: برای تأمین امنیت میدان امام (ره) که محل تجمع راهپیمایان بود، نیروهایی از جمله آتش‌نشانی و دیگر دستگاه‌های خدماتی همه امکانات خود را در حالت آماده‌باش قرار دادند تا مراسم راهپیمایی روز قدس به شکل مطلوب برگزار شود.

سردار سلامی: امیدواریم به زودی در قبله نخست اسلام نماز جماعت بخوانیم

سردار سرلشکر پاسدار حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در جمع مردم اصفهان اظهار کرد: فرهنگ جهاد و شهادت سرشت اساسی خلقت امام (ره) است و در این روز بزرگ که نسیم آزادی قدس وزیدن گرفته است افتخار می‌کنم که در جمع شما راهپیمایان روز قدس هستم.

وی اصفهان را مهد فرهنگ، دیانت، فقاهت، صنعت و پیشرو در فرهنگ اسلامی ایرانی دانست و افزود: از فاصله بهم پیوستن قدرت‌های شیطانی دنیا در چند ماه قبل که رؤیای فروپاشی نظام مقدس اسلامی در سر می‌پروراندند، خواب‌های آشفته برای درهم شکستن آرمان بزرگ این کشور می‌دیدند و برای فریب جوانان ما تلاش کردند، به شکل معجزه آسایی ملت ایران در حمایت از رهبر انقلاب اسلامی و آرمان‌های امام خمینی (ره) به میدان آمدند.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به پیام‌های حضور مردم در این راهپیمایی خاطرنشان کرد: مردم نشان دادند که قلب‌های ایرانیان میدانی برای جولان برای اندیشه‌های فاسد غرب نیست، از آن زمان اقتدار ایران بزرگ شکوفا شد و تاکنون نه تحریم دشمن توانست ملت ایران را به کرنش وادار دارد و نه فشارهای سیاسی توانست ایران در انزوا قرار دهد.

وی گفت: تلاش‌های دشمن نتوانست ارادت و ایمان و روح ایثار و مقاومت را از ملت بزرگ ایران بگیرد.

سردار سرلشکر پاسدار سلامی توطئه دشمن را جدی دانست و یادآور شد: همه دشمنان ایران با تمام ظرفیت خود و همراه با مزدوران، فریب خوردگان و ورشکستگان سیاسی داخل به میدان آمده بودند تا شکوه این جمعیت بی انتها را بکشند اما با هدایت‌های نایب امام زمان و حمایت‌های مردم ایران همه این نقشه‌ها و خواب‌های پریشان خنثی و دشمن دوباره دچار یاس و نا امیدی شد.

وی تصریح کرد: امروز جوانان پرچم به دست ایران را مشاهده می‌کنیم که آماده جهاد هستند، آمریکا نیز از سیاست‌های منطقه اخراج شده و جایی برای نفوذ و سیطره سیاسی ندارد.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به زوال قدرت آمریکا گفت: حتی متحدان دیروز این کشور اکنون از آن فاصله گرفته‌اند تا جایی که فرانسه و اروپا نیز به دنبال از بین بردن وابستگی خود به آمریکا هستند و رژیم‌های عربی نیز به سیاست‌های آن پشت کردند.

وی نقشه‌های آمریکا در عراق، سوریه و یمن را شکست خورده دانست و تاکید کرد: امروز حتی آمریکا نمی‌تواند از رژیم صهیونیستی حمایت کند، جبهه استکبار امروز گُسسته شده است و بر همین اساس کشورهای همسایه به دنبال افزایش ارتباط با ایران هستند.

سردار سرلشکر پاسدار سلامی با اشاره به عبور ایران اسلامی از تمامی موانع ادامه داد: ملت ما اراده دشمن را زیر پا گذاشت، امروز تمام کشورهای که به دنبال عادی‌سازی روابط با اسرائیل بودند پشیمان شدند زیرا سست بودن این رژیم مرتجع صهیونیستی برای آنها به اثبات رسید.

وی رژیم صهیونیستی را در حال زوال و سقوط دانست و گفت: نظام سیاسی این رژیم از کارایی افتاده و کفگیر سیاستمداران آن به ته‌دیگ خورده و با آشفتگی روبه‌رو شده و این همان چیزی است که خدا وعده داده بود.

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به تلاش‌های دشمن برای دامن زدن به اعتراضات یادآور شد: آن‌ها می‌خواستند خیابان‌های کشور ما پر از جمعیت اعتراض باشد اما خیابان‌های خودشان امروز شاهد عظیم‌ترین اعتراضات بوده و آرمان آزادی قدس در حال تحقق است.

وی با بیان اینکه امروز معمای امنیت برای رژیم صهیونیستی پیچیده‌تر شده است، اظهار کرد: نهضت فلسطین جان تازه‌ای گرفته و کرانه باختری با دست‌های غیبی مسلح شده است اما امروز از لبنان، سوریه، غزه آتش بر سر رژیم صهیونیستی می‌بارد و توان پاسخ ندارد.

سردار سرلشکر پاسدار سلامی انجام عملیات در کرانه باختری و تلاویو را در حالی دانست این رژیم از به‌روزترین سامانه‌های ضد نفوذ برخوردار است و گفت: این رژیم نمی‌تواند مقابل فلسطینیان ایستادگی کند، قدس راه آزادی خود را پیموده و فلسطینیان امروز در افق‌های بلند نگاهشان خانه‌های غضب شده خود را می‌بینند و این واقعیت نزدیک است.

وی پیروزی فلسطین را نزدیک دانست و خاطرنشان کرد: هر حرکت این رژیم نقطه شروعی بر پایان آن‌ها است و امیدواریم به زودی در قبله نخست اسلام نماز جماعت بخوانیم و قدس را از فاصله نزدیک خواهیم دید.

جهاد با رژیم صهیونیستی مقابله با مستکبران است

امیر سرتیپ دوم خلبان استاد صمد نوری، فرمانده پایگاه شکاری شهید بابایی اصفهان در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یک‌بار دیگر توفیقی درست داد تا بتوانیم در راهپیمایی روز قدس شرکت کنیم، روزی که به ابتکار امام خمینی (ره) نامگذاری شد و به نظرم حضور در آن نوعی عبادت سیاسی به شمار می‌آید.

وی با اشاره به شواهد زوال رژیم صهیونیستی خاطرنشان کرد: طبق مشاهدات و شواهدی که در اختیار داریم، رژیم صهیونیستی در حال کشیدن نفس‌های آخر خود است و طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب ۱۷ سال بیشتر از عمر آن باقی نمانده است.

فرمانده پایگاه شکاری شهید بابایی اصفهان افزود: پیش‌بینی می‌شد که رژیم غاصب صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نبیند اما طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب اقدامات خودشان، آنها را زودتر در آستانه فروپاشی قرار داده است.

امیر نوری با تاکید بر آمادگی ارتش جمهوری اسلامی برای دفاع از کشور گفت: ارتش قهرمان همواره پای کار انقلاب بوده و با آمادگی صد درصدی خود گوش به فرمان رهبر است تا بتواند در این راه گام بردارد.

وی جهاد با رژیم صهیونیستی را بر ضد مستکبران دانست و خاطرنشان کرد: امیدواریم هر چه زودتر این مراسم روز قدس را در بیت‌المقدس برگزار کنیم.

حیات رژیم صهیونیستی قطعاً استمرار نخواهد یافت

ناصر چاووشی، سرپرست بهزیستی استان اصفهان در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به ابتکار امام خمینی (ره) روز جهانی قدس بنیان‌گذاری شد که مناسبت مشترک بین همه مسلمانان دنیا است.

وی هدف از این نامگذاری را توجه به موضوع فلسطین، قدس و دفاع از مردم مظلوم فلسطین دانست و افزود: اسرائیل به عنوان یک رژیم غاصب و ستمگر توسط دولت‌های مستکبر غربی در جهان اسلام پایه‌گذاری شد و اکنون حدود چندین دهه است که به اشغالگری خود ادامه می‌دهد.

سرپرست بهزیستی استان اصفهان با اشاره به ظلم رژیم اشغالگر قدس به فلسطینیان گفت: این رژیم سرزمین‌های فلسطینیان را غصب کرده، اماکن مقدس مسلمانان را در اختیار گرفته است و با خوی وحشی گری خود اقدام به سرکوب مسلمانان می‌کند و قصد دارد که به حیات خود ادامه دهد.

چاووشی با تاکید بر اینکه حیات رژیم صهیونیستی قطعاً استمرار نخواهد یافت، گفت: با همت مسلمانان و مجاهدت فلسطینیان غیور جوانان فلسطینی و حمایت دنیای اسلام این جرثومه فساد نابود شدنی است و این نابودی اتفاق خواهد افتاد.

وی با اشاره به حضور کارکنان اداره کل بهزیستی استان و شهرستان در راهپیمایی روز قدس یادآور شد: هدف از حضور در این مراسم ادای تکلیف، اعلام برائت از رژیم غاصب صهیونیستی و تاکید بر حمایت از مردم مظلوم فلسطین است و اعلام می‌کنیم که از هیچ‌گونه تلاشی برای حمایت از این مردم مظلوم فروگذار نخواهیم کرد.

همراهی پیروان ادیان با انقلاب اسلامی و روز قدس

بیژن خاکشور، عضو انجمن کلیمیان استان اصفهان در حاشیه راهپیمایی روز قدس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: کلیمیان همواره ثابت کرده‌اند که حساب آنها از صهیونیسم جدا است و همواره به ایران و ایرانی وفادار بوده‌اند.

وی با اشاره به همگامی و همراهی کلیمیان و دیگر ادیان توحیدی با انقلاب از ابتدای پیروزی آن خاطرنشان کرد: پیروان همه ادیان در کشور در این مسیر با مسلمانان همراه و همگام بودند، هیچ گاه خود را جدا از جامعه اکثریت ندانستند و وظیفه خود دانستند که چه در دوران جنگ و در همه دوران مختلف تاریخ ایران همراه با اکثریت شرکت کنند و مناسبت قدس نیز یکی از همین روزها است.

کد خبر 654474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.