افزایش چشمگیر حوادث آتش‌سوزی در آستارا

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری بندر آستارا گفت: براساس آمار، سال گذشته حوادث آتش‌سوزی‌ در این شهر حدود ۱۱۳ درصد افزایش داشته است.

سهند نعمتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: آتش‌نشانان واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا در سال ۱۴۰۱، به ۴۳۲ مأموریت اطفای حریق، حادثه، امداد و نجات و خدمات ایمنی اعزام شدند.

وی با بیان اینکه آتش‌نشانان شهر آستارا سال گذشته به ۳۷۴ عملیات اطفای حریق اعزام شدند، افزود: از این تعداد ۳۵ مورد آتش‌سوزی منزل مسکونی، ۱۳ مورد آتش‌سوزی مراکز تجاری و انباری، ۴۳ مورد آتش‌سوزی وسایل نقلیه موتوری، شش مورد ترانس و تابلوهای برق، دو مورد سیلندرهای گاز و ۲۷۵ مورد جنگل و فضای سبز بوده است.

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با بیان اینکه حوادث آتش‌سوزی این شهر سال ۱۴۰۱، نسبت به مدت مشابه سال قبل از آن حدود ۱۱۳ درصد افزایش داشته است، خاطرنشان کرد: علت بسیاری از حوادث آتش‌سوزی به ویژه باغ و جنگل در آستارا، سهل‌انگاری و بی‌احتیاطی عوامل انسانی بوده است.

نعمتی تاکید کرد: به شهروندان توصیه می‌شود به منظور جلوگیری از حوادث آتش‌سوزی، نکات ایمنی را رعایت و در اولین فرصت نسبت به بیمه کردن منزل مسکونی و محل کسب و کار خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: واحد آتش‌نشانی آستارا در زمینه نجات افراد از آسانسور ۲۷ مورد، نجات افراد محبوس شده در منازل ۱۶ مورد و رفع مزاحمت حیوانات موذی و خطرناک ۱۵ مورد به شهروندان خدمات ایمنی ارائه کرده است.

سرپرست واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا گفت: گاهی به علت چند لحظه دیر رسیدن آتش‌نشانان به محل مأموریت، خسارات و آسیب‌های جبران‌ناپذیری به حادثه‌دیدگان وارد می‌شود؛ لذا از رانندگان انتظار می‌رود هنگام شنیدن صدای آژیر خودروهای امدادی همچون آتش‌نشانی و آمبولانس، هرچه سریع‌تر مسیر را برای عبور آن‌ها باز کنند تا شاید جان انسانی به موقع نجات پیدا کند.

به گزارش ایمنا، واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری آستارا با ۱۷ نیروی انسانی، شش خودروی سنگین، نیمه‌سنگین و امدادی و دو تانکر آب‌رسان فعالیت می‌کند.

کد خبر 654459

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.