تداوم رگبارهای بارشی و تندباد لحظه‌ای در اصفهان

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان با اشاره به وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، گاهی تندباد لحظه‌ای، رگبار، رعدوبرق و احتمال تگرگ به ویژه در نیمه غربی استان، گفت: از امروز تا روز شنبه در بیشتر مناطق دمای کمینه بین شش تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود.

لیلا امینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره پیش‌بینی وضعیت جوی هوای استان اصفهان، اظهار کرد: بررسی آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر فعالیت سامانه ناپایدار بر روی استان طی امروز خواهد بود.

وی ادامه داد: بر این اساس وضعیت جوی طی این مدت در بیشتر مناطق به صورت قسمتی تا نیمه ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد نسبتاً شدید تا شدید، گاهی تندباد لحظه‌ای، رگبار، رعدوبرق و احتمال تگرگ به ویژه در نیمه غربی استان پیش‌بینی می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان افزود: در مناطق غربی، بارش منجر به آب گرفتگی معابر و جاری شدن روان‌آب و اختلال در تردد خواهد شد.

وی با بیان اینکه وزش باد تا روز جمعه در سطح استان ادامه خواهد داشت، تصریح کرد: در مناطق مستعد و نیمه شرقی همراه با خیزش گرد و خاک، کاهش دید و کاهش کیفیت هوا خواهد بود. از امروز تا روز شنبه بیست‌وششم فروردین‌ماه در بیشتر مناطق کاهش محسوس دما به ویژه دمای کمینه بین شش تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می‌شود.

کاهش دما زیر صفر درجه در مناطق مستعد استان / دره بادام علیا با ۵۰ میلی‌متر رکوردار بارندگی

امینی درباره هشدار هواشناسی سطح زرد شماره با تنش دمایی و سرمازدگی، گفت: از اواخر امروز تا اواسط روز شنبه در بیشتر مناطق استان، سرمازدگی و یخبندان در مناطق کوهستانی از قبیل بویین و میاندشت، خوانسار، سمیرم، فریدونشهر، داران و چادگان دمای کمینه به زیر صفر درجه سانتی‌گراد خواهید رسید که احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، سرمازدگی در باغات و مزارع کشاورزی از اثرات مخاطرات این سامانه است.

وی اظهار کرد: مدیریت مصرف حامل‌های انرژی، کنترل دمای گلخانه‌ها و مراغداری‌ها، پیشگیری از یخزدگی لوله‌های آب و مخازن آب در معرض هوا، روشن کردن آتش و ایجاد مه دود در باغات در ساعات نزدیک صبح و بامداد، استفاده از ضد یخ در ماشین‌‏آلات کشاورزی، بکارگیری هر گونه اقدام پیشگیرانه برای جلوگیری از سرمازدگی محصولات توصیه می‌شود.

سرپرست اداره پیش‌بینی و مخاطرات جوی اداره کل هواشناسی استان درباره بیشترین بارندگی شهرستان‌های استان اصفهان تا صبح امروز، گفت: طی این مدت بیشترین بارندگی‌ها به ترتیب در شهرستان دره بادام علیا ۵۰ میلی‌متر، مصیر ۲۷ میلی‌متر، چرمان ۲۴ میلی‌متر، اسلام‌آباد موگویی ۲۲ میلی‌متر، سرداب صفی ۱۲ میلی‌متر، دولت‌آباد گل سفید ۸.۵ میلیمتر، فریدون‌شهر ۷.۴ دهم میلیمتر، فراموش‌جان ۳.۳ دهم میلیمتر و سایر مناطق استان هم یک تا دو میلیمتر بارندگی گزارش و ثبت شده است.

وی دمای هوا طی ۲۴ ساعت آینده در بیشتر مناطق شش تا ۱۰ درجه کاهش خواهد داشت، افزود: بر این اساس امروز بیشینه اصفهان ۲۴ درجه سانتی‌گراد و دمای کمینه فردا به هشت درجه سانتی‌گراد بالای صفر خواهد رسید.

امینی خاطرنشان کرد: خوروبیابانک و شهر اصفهان با دمای ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بوئین میاندشت با دمای سه درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق استان هستند.

کد خبر 654387

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.