کلاهبرداری تحت عنوان ثبت‌نام تور مشهد مقدس به مناسبت عید فطر

رئیس پلیس فتا استان اصفهان از شناسایی و دستگیری فردی که با درج آگهی تور سه روزه مشهد مقدس به مناسبت عید فطر در سایت دیوار از شهروندان کلاهبرداری می‌کرد، خبر داد.

سرهنگ سیدمصطفی مرتضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در پی شکایت چند نفر از شهروندان مبنی بر اینکه فردی ناشناس در سایت دیوار به بهانه ثبت‌نام تور سه روزه مشهد مقدس، به طور مجموع مبلغ ۶۰۰ میلیون ریال از آنها کلاهبرداری کرده است، بررسی موضوع در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

وی افزود: متقاضیان در سایت دیوار با آگهی ثبت‌نام تور سه روزه مشهد مقدس مواجه شده، جهت ثبت‌نام با آگهی‌دهنده تماس گرفته، سپس وی به بهانه ظرفیت محدود به ازای هر نفر با ارائه شماره کارت درخواست واریز ۴۰ میلیون ریال کرده است و مال‌باختگان پس از واریز وجه به حساب معرفی شده نه تنها بلیت دریافت نکردند، بلکه آگهی‌دهنده از پاسخگویی به تماس آنها امتناع و آگهی را حذف کرده است.

رئیس پلیس فتا استان اصفهان ادامه داد: با بررسی مستندات و اظهارات شاکیان و انجام اقدامات تخصصی و هوشمندانه پلیسی، متهم شناسایی، دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای انجام اقدامات قانونی تحویل مرجع قضائی شد.

وی خاطرنشان کرد: شهروندان برای خرید یا پیش خرید بلیت یا ثبت‌نام تورهای سیاحتی و زیارتی، به دفاتر مجاز و معتبر مراجعه و از خرید اینترنتی از سایت‌های متفرقه و بدون مجوز یا شبکه‌های اجتماعی خودداری کنند؛ همچنین بعضی تبلیغات که در سایت‌های واسطه.گر تحت عنوان بلیت تخفیف‌دار، لحظه آخری و تورهای گردشگری سریع و ارزان منتشر می‌شود، به منظور کلاهبرداری است و شهروندان باید تا حد امکان به صورت حضوری پس از تأیید هویت و اصالت ارائه دهنده‌خدمات اقدام به واریز وجه و ارائه اطلاعات هویتی خود کنند.

کد خبر 654371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.