درب‌های سفارت ایران در ریاض گشوده شد

درب‌های سفارت ایران در عربستان پس از هفت سال گشوده شد که این مهم به معنای پایان سال‌ها رویارویی این دو قدرت منطقه‌ای است.

به گزارش ایمنا، رویترز با اشاره به بازگشایی سفارت ایران در ریاض بعد از سال‌ها، نوشت: بر اساس گزارش شاهدان عینی، با ورود تیمی برای بازدید از سفارت ایران در ریاض، درب‌های سنگین این ملک، امروز بعد از سال‌ها باز شد. این مرکز دیپلماتیک، ساعاتی بعد از آنکه وزارت خارجه ایران از اعزام یک هیئت فنی به عربستان خبر داد، بازگشایی شده است.

ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه امروز با اعلام عزیمت هیئت ایران به عربستان برای راه‌اندازی سفارت و سرکنسولگری کشور، اظهار کرد: تلاش می‌شود که نمایندگی‌های کشورمان قبل از ایام حج امسال بازگشایی و فعال شوند.

وی افزود: در گامی جدید و در راستای اجرای توافق جمهوری اسلامی ایران و عربستان سعودی برای از سرگیری روابط رسمی و فعالیت دیپلماتیک نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی دو کشور، هیأت فنی ایرانی مقارن ظهر امروز وارد ریاض شد و مورد استقبال مسئولان عربستان سعودی قرار گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه تصریح کرد: هیئت ایرانی در دو گروه کاری در ریاض و جده اقدامات لازم را برای راه اندازی سفارت و سرکنسولگری و نیز فعالیت نمایندگی دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان همکاری اسلامی انجام خواهد داد.

وی اضافه کرد: هیئت فنی عربستان سعودی که شنبه هفته جاری نوزدهم فروردین وارد ایران شده بود، فردا بیست‌وچهارم فروردین عازم مشهد خواهد شد.

منبع: ایرنا

کد خبر 654200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.