رزمایش جنگ ترکیبی دافوس ارتش برگزار شد

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش گفت: رزمایش روی نقشه عملیات مشترک جنگ ترکیبی این دانشگاه با هدف ارائه یک الگوی آموزشی عینی به دانشجویان به مدت پنج روز برگزار شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از روابط عمومی ارتش، امیر سرتیپ حسین ولیوند زمانی اظهار کرد: رزمایش مشترک روی نقشه مقابله با گروه‌های مسلح غیر دولتی از سال ۱۳۹۶ برای دانشجویان دافوس طرح‌ریزی و اجرا شده و امسال نیز با توجه به ماهیت تهدیدات کنونی، مقابله با گروه‌های مذکور در محیط جنگ ترکیبی در قالب رزمایش جنگ ترکیبی بازنگری و برای دانشجویان دوره ۳۳ اجرا شد.

وی با اشاره به جنبه نوآوری در اینگونه رزمایش‌ها افزود: جنبه نوآوری این رزمایش آموزشی، استفاده از نیروهای چهارگانه ارتش برای مقابله با گروه‌های مسلح غیردولتی و بهره‌گیری از اصول نوین طرح‌ریزی و استقرار افراد و سامانه‌ها است.

فرمانده دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش خاطرنشان کرد: رشد دانشجویان دافوس در اجرای رزمایش‌های متنوع، بسیار چشمگیر است و توانمندی‌های دانشجویان در این زمینه، نشان از آن دارد که دافوس ارتش در اجرای رسالت خود موفق بوده است.

همچنین، فرمانده رزمایش جنگ ترکیبی دافوس در ادامه اظهار کرد: این رزمایش با هدف تمرین اعمال فرماندهی و ستاد برای دانشجویان و درک محیط جنگ ترکیبی و ابعاد مؤثر در ایجاد تهدیدات چندگانه و افزایش سطح آمادگی آنان در کسب مهارت‌ها و توانایی‌ها برای مقابله با حملات غافلگیرانه و اقدامات نظامی جنگ ترکیبی برگزار شد.

امیر سرتیپ دوم غلامرضا ملکی با تاکید بر برگزاری چنین رزمایش‌هایی و تأثیر آن بر مقابله با تهدیدات احتمالی تصریح کرد: با توجه به اینکه هر کشوری برای مقابله با تهدیدات باید دارای تدابیر، خط مشی‌ها و تمهیدات خاصی باشد تا بتواند تلاش‌های دفاعی و امنیتی خود را در قالب دکترین و سیاست‌های کلی هم جهت کرده و به اجرا گذارد، استراتژی دفاعی با استفاده از کلیه امکانات و توانایی‌های ملی در راستای مقابله با تهدیدات شکل می‌گیرد، جمهوری اسلامی ایران که در نوک حمله استکبار جهانی قرار گرفته بایستی به منظور مقابله با این تهدیدات دائمی از تاکتیک‌ها و ابزارهایی استفاده کند و اجرای این رزمایش نیز از جمله این تاکتیک‌ها است.

کد خبر 654015

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.