عکاسی حیات وحش به دانش و تجربه فراوان وابسته است

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: عکاسی حیات وحش به دانش و تجربه فراوان در زمینه عکاسی و آشنایی با رفتار انواع حیوانات وابسته است.

به‌گزارش خبرنگار ایمنا، سعید یوسف‌پور امروز _سه‌شنبه بیست‌ودوم فروردین‌ماه_ در نشست توان‌افزایی کارکنان حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری، اظهار کرد: این نشست با حضور کارشناسان و نمایندگان حقوقی اداره‌کل و ادارات شهرستان‌ها برگزار شده است.

وی ادامه داد: کارشناسان و نمایندگان حقوقی شرکت‌کننده در این نشست با نحوه ثبت تخلفات شکار و صید در سامانه جامع محیط زیست کشور و نحوه ثبت گزارش در سامانه جامع ارتباط مردمی (سجام) آشنا شدند.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال‌وبختیاری تاکید کرد: در راستای انجام وظایف سازمانی و خدمت‌رسانی بهتر از این سامانه‌ها استفاده می‌شود.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت به‌روزرسانی اطلاعات و دانش همکاران در تمام واحدها، به ترتیب اولویت و با توجه به نیاز واحدها تا پایان سال نشست‌های آموزشی تخصصی توان‌افزایی کارکنان ادامه خواهد داشت.

یوسف‌پور خاطرنشان کرد: تمام عکس‌های به نمایش درآمده در نمایشگاه عکس حیات وحش استان مربوط به حیات وحش جانوری این استان است و ۵۴ عکس قرار گرفته شده در این نمایشگاه از بین حدود ۳۰۰ عکس از هفت عکاس حرفه‌ای حیات‌وحش استان انتخاب شده‌اند.

وی اظهار کرد: عکاسی حیات‌وحش، شاخه‌ای از عکاسی است که در آن از حیوانات و جانوران زنده در محیط طبیعی عکس‌برداری می‌شود و انسان در آن حضور ندارد این نوع از عکاسی به دانش و تجربه فراوان در زمینه عکاسی و آشنایی با رفتار انواع حیوانات وابسته است.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: نمایشگاه عکس حیات وحش استان به مناسبت روز جهانی حیات‌وحش با حضور جمعی از مدیران استان، سازمان‌های مردم‌نهاد محیط‌زیستی، علاقه‌مندان به حیات‌وحش و فعالان محیط‌زیست در اسفندماه سال گذشته در محل فرهنگ‌سرای بزرگ شهرکرد برگزار شد.

وی اضافه کرد: تلاش عکاسان حیات‌وحش استان چهارمحال‌وبختیاری که در نمایشگاه عکس حیات‌وحش استان حضور فعال داشتند، قابل تقدیر است.

یوسف‌پور خاطرنشان کرد: لایه‌های اطلاعاتی در ارتباط با حیات‌وحش، بیماری‌ها، منابع آبی، گرد و غبار، مناطق تحت مدیریت، آتش‌سوزی در مناطق طبیعی تهیه شده است که مبنای برنامه‌ریزی و مدیریت بحران‌های محیط زیستی در آینده خواهد بود.

وی ادامه داد: با همکاری آموزش و پرورش استان و همت آموزش حفاظت محیط‌زیست استان، برنامه‌ریزی آموزشی طرح ساعتی با محیط‌بان مانند گذشته به صورت مستمر در سراسر استان ادامه دارد.

کد خبر 653958

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.