ضرورت انعکاس نقش آزادگان در دانشنامه دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: برای ارائه هرچه بهتر نقش آزادگان به‌عنوان اسوه‌های مقاومت به جامعه و بهره‌مندی محققان و پژوهشگران، این نقش باید با رویکرد علمی در دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی منعکس شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، سردار سرتیپ دوم پاسدار حسینعلی یوسفعلی‌زاده، در دیدار با مدیر مؤسسه فرهنگی پیام آزادگان خراسان رضوی ضمن قدردانی از اقدامات صورت گرفته توسط این مؤسسه در راستای معرفی اسوه‌های مقاومت به جامعه، اظهار کرد: برای ارائه هرچه بهتر نقش آزادگان به جامعه و بهره‌مندی محققان و پژوهشگران، این نقش باید با رویکرد علمی در دانشنامه دفاع مقدس استان خراسان رضوی به‌عنوان یک کتاب مرجع منعکس شود، بر همین اساس مؤسسه پیام آزادگان خراسان‌رضوی ارتباط خود را با مدیریت دانشنامه دفاع مقدس استان تقویت کند تا این مهم محقق شود.

وی با تأکید بر اینکه اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان خراسان رضوی سعی داشته است در اجرای مأموریت‌های محوله به ابعاد مختلف دفاع مقدس در قالب‌های ادبی و هنری بپردازد، افزود: اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی هم‌زمان با احداث مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان، اقدامات اساسی همچون راه‌اندازی مرکز اسناد دفاع مقدس، تدوین دانشنامه دفاع مقدس استان و احداث یادمان‌های شهدای گمنام را دنبال می‌کند.

علی‌اکبر عرفانی در ابتدای این دیدار نیز در سخنانی اظهار کرد: مؤسسه پیام آزادگان به واسطه نوع مأموریتی که در حوزه آزادگان برعهده دارد، مکمل اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی است.

وی در ادامه گزارشی از فعالیت‌های مؤسسه پیام آزادگان در حوزه‌های مختلف از جمله تألیف کتاب و احصای تاریخ شفاهی آزادگان ارائه کرد.

عرفانی در پایان ضمن اعلام آمادگی این مؤسسه جهت همکاری با اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در راستای اجرای هرچه بهتر مأموریت‌ها، تعامل بیش از پیش اداره‌کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و مؤسسه فرهنگی پیام آزادگان را ضروری دانست.

کد خبر 653445

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.