پایان جنگ هشت ساله یمن به رفتار طرف سعودی بستگی دارد

کارشناس مسائل بین‌الملل گفت: تحقق این مهم به رفتار مقامات حاکم در عربستان بستگی دارد. طرف‌های سعودی در چند سال اخیر گام‌هایی در این رابطه به آهستگی برداشته‌اند اما در این مرحله به نظر می‌رسد، گام‌های جدی‌تری برخواهند داشت.

محمدصادق کوشکی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا پیرامون توافق عربستان و یمن برای پایان دادن به جنگ هشت ساله این کشور بر علیه یمنی‌ها، اظهار کرد: گفت‌وگوی بین انصارالله یمن و مقامات سعودی وارد سومین سال خود شده است.

وی افزود: هر دو طرف تمایل به خاتمه جنگ دارند ضمن اینکه اگر لجاجت از سوی طرف صعودی نبود این توافق پیش از این صورت گرفته و نهایی شده بود.

این کارشناس مسائل منطقه‌ای با بیان اینکه سومین سال آتش‌بس میان عربستان و انصارالله را شاهد هستیم، تصریح کرد: توافق اخیر ایران و عربستان با میانجیگری چین ارتباطی به مسئله خاتمه درگیری نظامی یمن و عربستان یا توافق بر سر این موضوع ندارد. طرف‌های یمنی و سعودی نزدیک به سه سال است برای پایان دادن به درگیری‌ها مذاکره می‌کنند.

کوشکی درباره اینکه آیا شاهد پایان این نبرد هشت ساله در ماه‌های پیش رو خواهیم بود، اظهار کرد: تحقق این مهم به رفتار مقامات حاکم در عربستان بستگی دارد. طرف‌های سعودی در چند سال اخیر گام‌هایی در این رابطه به آهستگی برداشته‌اند اما در این مرحله به نظر می‌رسد، گام‌های جدی‌تری برخواهند داشت.

وی با بیان اینکه تحولات یمن محصول رفتارهای طرف‌های مقابل بوده و بانی و عامل درگیری‌ها نبوده است، ابراز امیدواری کرد: پس از سال‌ها رنج و مشقت یمنی‌ها و تحریم‌های همه‌جانبه بر علیه ملت مسلمان این کشور شاهد پایان جنگ در این منطقه باشیم.

کد خبر 653388

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.