جای پروژه‌های سرمایه‌گذاری در بودجه شهرداری همدان خالی است

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان گفت: در بودجه سال جاری شهرداری و در حوزه گردشگری پروژه‌هایی تعریف شده اما جای پروژه‌های سرمایه‌گذاری خالی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید بادامی‌نجات امروز _یکشنبه بیستم فروردین‌ماه_ در جلسه کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری با موضوع بررسی پروژه‌های سرمایه‌گذاری و گردشگری در سطح شهر و مناطق شهرداری که با حضور شهردار، شهرداران مناطق چهارگانه و معاونان برگزار شد، اظهار کرد: در بودجه سال جاری شهرداری و در حوزه گردشگری پروژه‌هایی تعریف شده اما جای پروژه‌های سرمایه‌گذاری خالی است و موضوع درآمد پایدار به‌ویژه از حوزه سرمایه‌گذاری در شهرداری تبدیل به شعار شده است.

وی افزود: بیشتر منابع درآمدی شهرداری حاصل از خام‌فروشی املاک و اراضی است و این خطر در همدان احساس می‌شود که در آینده نزدیک در این خصوص با مشکل مواجه شویم.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه از حدود سه سال پیش تاکنون پروژه جدیدی با هدف ایجاد درآمد پایدار برای آیندگان در همدان کلنگ‌زنی نشده است، گفت: واگذاری پروژه‌هایی همچون مرکز خرید سینا و استفاده از درآمد آن در بخشی دیگر جایز نیست و باید در بخش سرمایه‌گذاری از آن استفاده شود.

وی با بیان اینکه موقعیت‌های سرمایه‌گذاری کم نیست، خواستار تقویت سرمایه‌گذاری در همدان شد و تصریح کرد: طرح جامع شهر در دست اصلاح است و این اتفاق، یک فرصت بزرگ برای شهرداری با هدف خرید اراضی و ایجاد درآمد پایدار است که باید به‌نحو احسن از آن استفاده کرد؛ منابع شهرداری را نباید تهی کرد، بلکه باید به فکر ایجاد درآمد پایدار با توجه به فرصت‌های پیش‌رو باشیم.

بادامی‌نجات اضافه کرد: درخواست می‌کنم، معاونت سرمایه‌گذاری و گردشگری در مناطق شهرداری ایجاد و در مناطق دارای خلأ چارت سازمانی با عنوان سرمایه‌گذاری برطرف شود و یک نفر به طور مشخص مسئول سرمایه‌گذاری در مناطق شهرداری باشد.

وی با بیان اینکه واحد سرمایه‌گذاری به شکل مستقل باید در مناطق دیده شود، اظهار کرد: در حوزه گردشگری بودجه قابل توجهی در سال جاری پیش‌بینی شده است اما در بعضی موارد نگران اجرای پروژه‌ها هستیم، زیرا ضعف ما در ارزیابی بودجه برای پروژه‌های سرمایه‌گذاری، تعریف نشدن پروژه است و انتظار داریم بخشی از درآمد شهرداری طی سال‌های آینده از محل سرمایه‌گذاری تأمین شود.

رئیس کمیسیون سرمایه‌گذاری، مالی و گردشگری شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه سرمایه‌گذاری و گردشگری به یکدیگر وابسته است، تصریح کرد: سال گذشته تأکید بر حوزه گردشگری بود و امسال در سه ماه نخست رویکرد تأکیدی بر سرمایه‌گذاری خواهد بود.

وی سرمایه‌گذاری در بخش مسکن از سوی شهرداری را از فرصت خوبی در این حوزه برشمرد و افزود: بارها گلایه‌هایی از بوروکراسی‌های اداری درباره دریافت مجوزها در این حوزه وجود داشت، در حالی که بر سرمایه‌گذاری در این بخش تأکید داریم و خواستار رفع موانع و مشکلات هستیم.

بادامی‌نجات تاکید کرد: مناطق مختلف در شهر همدان دارای ظرفیت‌های خوبی در بحث سرمایه‌گذاری است، اما اطلس و بسته سرمایه‌گذاری نداریم که این یک ضعف بزرگ در جذب سرمایه‌گذار به همدان است.

کد خبر 653375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.