ویژه‌برنامه سینمایی «دیدار آوینی» در اصفهان برگزار می‌شود

مدیر دفتر تخصصی سینمای سازمان فرهنگی‌ورزشی شهرداری اصفهان گفت: به مناسبت سالروز شهادت سیدمرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی، ویژه‌برنامه سینمایی «دیدار آوینی» برگزار می‌شود.

سعید محمدی‌پناه در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: ویژه‌برنامه «دیدار آوینی» با محوریت سینمای آوینی و شخصیت وی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: این برنامه با همکاری مشترک میان شهرداری اصفهان، دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان و مؤسسه فرهنگی «سها» از لحاظ محتوا و سطح برگزار می‌شود.

مدیر دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان افزود: این برنامه از ساعت ۱۶ تا زمان افطار برگزار می‌شود و از استادان مختلفی برای سخنرانی در حوزه‌های مختلف سینمای آوینی دعوت شده است.

وی اضافه کرد: در یکی از بخش‌های این برنامه روایت فتح پخش می‌شود و بعد از آن، سخنرانی و ارائه مقاله صورت می‌گیرد؛ در نهایت برنامه به پرسش و پاسخ ختم خواهد شد.

محمدی‌پناه با بیان اینکه در مؤسسه فرهنگی «سها» افرادی به صورت علمی روی شخصیت شهید آوینی مطالعه و فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: امیر نجات‌بخش، سید رسول فاطمی و جمال احمدی از سخنرانان این برنامه هستند.

وی با اشاره به علل انتخاب این موضوع اظهار کرد: در سینما با رویکردهای مختلفی روبه‌رو هستیم، از طرفی درحال‌حاضر مناسبتی که پیش رو قرار داشت، شهادت شهید آوینی بود ضمن اینکه تقارن آن با ماه مبارک رمضان هم در نظر گرفته شد.

مدیر دفتر تخصصی سینمای سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: دیدگاه شهید آوینی بسیار مهم است؛ نگاه کلی سینما برای سینما و سینما برای حقیقت وجود دارد که همه سینماگران دارای این دو دیدگاه هستند.

ویژه برنامه سینمایی«دیدار آوینی» در اصفهان برگزار می‌شود

وی گفت: نگاه شهید آوینی دارای دو ویژگی است که این ویژگی شامل سینما برای حقیقت و سینمای مردمی است.

محمدی‌پناه اضافه کرد: شهید آوینی، سینما برای جشنواره و در خدمت فستیوال بودن را نقد و منع می‌کرد و به سینمای مردمی اعتقاد داشت.

وی گفت: از طرفی دیگر اگر سینما به‌عنوان ابزار و پنجره‌ای در نظر گرفته شود، این پنجره یک ابزار و وسیله‌ای برای نگاه کردن به بیرون است و اینکه ما صرفاً به خود پنجره و قاب و فرم آن بپردازیم، این همان دیدگاه هنر برای هنر یا سینما برای سینما خواهد بود.

مدیر دفتر تخصصی سینما سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری اصفهان افزود: شهید آوینی نگاه هنر برای هنر یا سینما برای سینما را نقض می‌کرد و سینما را به‌عنوان وسیله‌ای برای نگاه کردن به بیرون و دیدن حقیقت می‌دانست.

وی اظهار کرد: در دوران پیش رو این دیدگاه به‌خصوص درمورد هنر و سینما به‌شدت لازم است، باید این گفتمان بیان و چالش آن به نوعی میان قشرهای جوان‌تر به چالش کشیده شود.

محمدی‌پناه با اشاره به فراخوان و دعوت از مخاطبان به صورت پوستر و دعوت به صورت شخصی، اظهار کرد: امید می‌رود قشر جوان در این همایش و برنامه حضور یابند و از آن استقبال کنند، ضمن اینکه اکثر مخاطبانی که به این این همایش دعوت شده‌اند بیشتر دهه هشتادی‌ها هستند.

وی افزود: «دیدار آوینی» روزهای نوزدهم، بیستم و بیست‌ویکم فروردین‌ماه به‌مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

کد خبر 653065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.