تصویب بودجه ۴۵ میلیارد تومانی در حوزه فرهنگ قزوین / افتتاح پروژه‌های نیمه‌تمام

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: بودجه سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری این شهر با ۳۸ درصد افزایش به ۴۵ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۲ رسیده است.

قاسم الهیاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: برای سال ۱۴۰۲ تدوین شاخص‌های شورا و شهرداری در زمینه فرهنگی، گردشگری، اجتماعی و ورزشی را در شورای ششم تصویب خواهیم کرد و در این راستا تدوین چشم‌انداز باعث می‌شود که اولویت‌ها مشخص شود و دستگاه‌ها در زمینه فرهنگ به صورت جزیره‌ای عمل نکنند.

وی افزود: بودجه فرهنگی و ورزشی شهرداری قزوین قبل از شورای ششم ۱۰ میلیارد تومان بود که این میزان در بودجه ۱۴۰۲ با افزایش ۳۸ درصدی به ۴۵ میلیارد تومان رسید.

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین با بیان اینکه زیرساخت‌های فرهنگی و اقدامات عمرانی، فرهنگی و فرهنگسرا در بودجه سال جاری مورد توجه قرار گرفته است، تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تعدادی فرهنگسرا و پروژه نیمه‌کاره مانند فرهنگسرای چوبیندر، هادی‌آباد، ناصرآباد و تئاتر شهر در شهر قزوین افتتاح شود.

وی با اشاره به کمک به مساجد و هیئت‌های مذهبی گفت: در شورای پنجم، دو میلیارد تومان کمک به مساجد انجام شده بود که این رقم در شورای ششم به ۱۰ میلیارد تومان افزایش یافت. فعالیت‌های فرهنگی را بر محور خانواده قرار دادیم و با تاکید بر حلقه‌های میانی توانستیم طرح‌های خوبی را به انجام برسانیم.

الهیاری با تاکید بر لزوم استفاده از مشارکت مردم در برنامه‌ها و اقدامات مدیریت شهری ادامه داد: تجربه نشان داده است که در هر برنامه و پروژه‌ای که مردم مشارکت داشتند، نتایج مطلوبی حاصل شده است، لذا سعی کردیم این رویکرد در امور شهری قزوین به‌طور محسوس وجود داشته باشد.

وی تصریح کرد: فرهنگسراهای قزوین در سال جاری به‌صورت تخصصی و در راستای تربیت نیروی فرهنگی و هنری فعالیت خواهد کرد و در قالب آموزش کودک، رسانه و خانواده، توانمندسازی و هنر پایداری متفاوت از سال‌های گذشته عمل می‌شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شورای اسلامی شهر قزوین گفت: در حوزه ورزش حمایت از نواحی مختلف شهر در هیئت‌های ورزشی با افتتاح و ساخت سالن‌های ورزشی ناصرآباد مورد توجه قرار گرفته است، همچنین زمین چمن مصنوعی چوبیندر در دستور کار قرار دارد و به نواحی منفصل شهری توجه خواهیم کرد تا توسعه شهری با عدالت و توزیع امکانات همراه شود.

کد خبر 652754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.