به گزارش ایمنا، جعفر یازرلو اظهار کرد: در بازه زمانی ۲۴ اسفند ۱۴۰۱ تا پایان روز پانزدهم فروردین امسال، حدود دو میلیون و ۸۹۳ هزار و ۵۲۷ نفر مسافر با انجام ۲۳ هزار و ۴۸۶ پرواز (نشست و برخاست) جابهجا شدند.
وی افزود: با راه اندازی مرکز مدیریت و کنترل پروازها و خدمات مسافران نوروزی در سازمان هواپیمایی کشوری در ایام نوروز میانگین تأخیرها به ۱۹ دقیقه رسید و ۸۳ درصد پروازها به موقع انجام شد در حالی که سال گذشته میانگین تأخیر ۱.۵ ساعت بوده است.
سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری تصریح کرد: با انجام بازرسیهای عملیاتی توسط معاونت استاندارد و بازرسیهای امنیتی توسط همکاران حراست پروازهای نوروزی از امنیت و ایمنی بسیار بالایی برخوردار بود.
وی گفت: در راستای انجام وظایف نظارتی سازمان، نظارت بر نحوه عملکرد شرکتهای هواپیمایی، حصول اطمینان از سطح ایمنی پروازها و همچنین ارتقا خدمات ارائه شده به مسافران نوروزی، برنامهریزی لازم برای انجام بازرسیهای رمپ، به صورت شبانهروزی توسط معاونت استاندارد صورت گرفت.
یازرلو خاطرنشان کرد: تیمهای بازرسی استاندارد شامل شش تیم متشکل از ۱۴ نفر از کارشناسان استاندارد پرواز با حجم بازرسی ۳۳۰ (نفر-ساعت) از ۵۳ فروند هواپیما به طور کامل و ۸۵ فروند نیز مورد بازرسی بدنه، موتور و محفظه بار و همچنین بازرسی فالوآپ قرار گرفتند.
وی افزود: تعداد بازدیدهای امنیتی از فرودگاههای پر تردد در ایام نوروز ۴۲ مورد، تعداد فرودگاههای مورد بازدید ۱۲ فرودگاه، تعداد مصاحبه چهره به چهره با مردم به منظور ثبت میزان رضایتمندی آنان از پروازها و عملکرد ایرلاینها ۱۳۷ مورد بوده است.
نظر شما