کشف ۵۲۹ سکه تقلبی دوره هخامنشی

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان از کشف ۵۲۹ قطعه سکه تقلبی با طرح دوره هخامنشی و دستگیری یک کلاهبردار خبر داد.

سرهنگ علی اصغر محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: مأموران انتظامی مستقر در ایستگاه ایست و بازرسی شهید سرهنگ محمد هاشمی، به یک دستگاه خودروی وانت کاپ را مشکوک شدند و آن را متوقف کردند.

وی افزود: پس از متوقف شدن خودرو در بازرسی از آن ۵۲۹ قطعه سکه قدیمی کشف شد و در بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان مربوطه مشخص شد همه آنها تقلبی و با طرح دوره هخامنشی ساخته شده‌اند.

فرمانده انتظامی شهرستان گلپایگان با اشاره به دستگیری یک نفر در این خصوص، ادامه داد: متهم در تحقیقات صورت گرفته اعلام کرد که قصد داشته تا سکه‌های تقلبی را به جای سکه اصلی بفروشد.

وی تصریح کرد: افراد کلاهبردار قبل از معامله یک سکه یا قطعه‌ای از یک سکه را که اصل است به خریدار تحویل می‌دهند و پس از اینکه اصالت آن مشخص شد، سکه‌های تقلبی به خریدار تحویل داده می‌شود.

سرهنگ محمدی با اشاره به اینکه هر گونه خرید و فروش سکه‌های قدیمی جرم است، اضافه کرد: شهروندان فریب افرادی را که گاهی با ارسال پیامک‌هایی مانند اینکه «من یک چوپانم و در صحرا تعدادی سکه پیدا کرده‌ام و شماره شما را گرفتم که برایم بفروشید» یا دیگر پیامک‌های این چنین را نخورند و در اسرع وقت موضوع را به پلیس اطلاع دهند.

کد خبر 651467

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.