وظیفه اصلی کنترل تورم برعهده دولت است / لزوم بسیج امکانات برای ایجاد رفاه عمومی

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی وظیفه اجرای بیش از ۹۰ درصد شعار سال را بر عهده دولتمردان دانست و گفت: نتیجه کنترل تورم نباید رکود تورمی باشد و این هدف به دست نمی‌آید مگر با رشد اقتصادی که در سیاست‌های کلی هشت درصد اعلام شده است.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون ضرورت هم‌افزایی مجلس و دولت برای تحقق شعار سال اظهار کرد: در سیاست‌های کلی رهبر معظم انقلاب که در قالب برنامه هفتم توسعه و پیشرفت کشور ابلاغ شد، حدود ۲۶ محور مطرح شد که اکنون ایشان دو محور را به عنوان شعار سال انتخاب کردند.

وی افزود: بر اساس سیاست‌های برنامه هفتم توسعه، پیش‌بینی شده است که در طول پنج سال نرخ تورم تک‌رقمی شود یعنی از نزدیک ۴۰ درصد به کمتر از ۱۰ درصد کاهش یابد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی درباره راهکارهای تحقق شعار سال خاطرنشان کرد: موضوع مورد تاکید آن است که نتیجه کنترل تورم نباید رکود تورمی باشد بلکه رونق همراه با کنترل تورم مورد نظر است و این هدف به دست نمی‌آید مگر با رشد اقتصادی که در سیاست‌های کلی هشت درصد اعلام شده است.

وی بسیج همه امکانات کشور در جهت دستیابی به این رشد را ضروری دانست و گفت: ایجاد این رشد اقتصادی نتایج بسیار خوبی برای کشور خواهد داشت و از جمله نتایج آن کنترل تورم، فراهم شدن رفاه برای عموم مردم و نتایج بسیار مثبت دیگر خواهد بود.

حاجی‌دلیگانی با تاکید بر لزوم پرهیز از شعار زدگی در اجرای نام‌گذاری سال ادامه داد: عمده این وظایف بر عهده دولت است، گرچه مجلس نیز آمادگی دارد که بستر و نیازهای قانونی برای اجرای این شعار را در صورت نیاز فراهم کند.

وی بیش از ۹۰ درصد این وظیفه را بر عهده دولتمردان اعلام کرد و یادآور شد: بار مهمی از این مسئولیت بر عهده قوه مجریه است اما همانگونه که رئیس‌جمهور در اظهارات اخیر خود اعلام کرد که با کسی عقد اخوت نبسته است، درباره مسئولیت‌های افراد نیز پیشنهاد می‌کنیم که در میان معاونان، وزرا و مدیران، از ابتدای سال کسانی که از توانایی به دوش کشیدن بار این رسالت برخوردار هستند، در دولت بمانند و تکلیف کسانی که چنین امکانی در وجودشان نیست، مشخص شود.

عضو هیئت‌رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اختیار رئیس‌جمهور برای عزل و نصب معاونان، وزرا، سرپرستان وزارتخانه‌ها و معرفی وزرای جدید به مجلس تصریح کرد: پیشنهاد می‌شود که از این اختیارات در همین ابتدای سال استفاده شود و در کنار آن زمان بیشتری برای هماهنگی بین دستگاه‌ها اختصاص یابد تا موانع در این زمینه برطرف شوند.

کد خبر 651123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.