مبارزه با تبعیض نژادی در بلژیک با انجام بازی

شهرداری لوون در بلژیک برای مبارزه با تبعیض نژادی و اجتماعی، یک بازی را طراحی کرده است که با انجام آن، افراد در نقش‌های مختلفی قرار می‌گیرند و باید تصمیم بگیرند که باید در مقابل رفتار تبعیض‌آمیز و ناعادلانه سکوت کنند یا واکنش به‌موقع انجام دهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مقامات شهر لوون بلژیک از راه‌اندازی یک بازی آموزشی جدید برای مبارزه با تبعیض خبر دادند. این ابتکار منحصربه‌فرد جوانان ۱۶ ساله و بالاتر را هدف قرار داده و بنا بر این است که شرکت‌کنندگان را در یک تجربه نقش‌آفرینی از تجربه نژادپرستی و همچنین عواقب نظاره‌گر بودن چنین شرایطی قرار دهد.

این بازی به نام «ما پشتیبان شما هستیم: می‌خواهید تماشا کنید یا واکنش نشان دهید، ساکت بمانید یا صحبت کنید؟» نام دارد و به گفته مقامات محلی بهتر است که این کار با تسهیلگری انجام شود که بتواند فضای امنی را برای شرکت‌کنندگان ایجاد کند. علاوه بر این، هدف آن انتقال تجربه به بازیکنان از طریق یک محیط کنترل‌شده، همدلی و درک بیشتر است.

این بازی منحصر به موقعیت‌های نژادپرستی نیست، بلکه بیشتر به موارد بی‌عدالتی اختصاص دارد، چراکه بسیاری از مردم وقتی شاهد تبعیض هستند، تمایل دارند از مداخله در این امر دوری کنند و اغلب آنها به جای بی‌تفاوتی یا قصد بدخواهانه، نمی‌دانند در این رابطه چگونه واکنش نشان دهند.

مبارزه با تبعیض نژادی در بلژیک با انجام بازی

این بی‌تفاوتی تأثیر منفی دارد و باعث می‌شود تا رفتار بد، بدون مجازات ادامه یابد. بنابراین، مقامات شهری در لوون می‌خواهند این ظرفیت مداخله‌گری مناسب را در جوانان با نشان دادن زمان و نحوه واکنش به‌موقع به بهترین شکل در جوانان ایجاد کنند.

طبق بیانیه شهر، این بازی را افراد ۱۶ ساله و بالاتر تجربه می‌کنند، هرچند که در صورت داشتن درجه‌ای از بلوغ عاطفی، می‌تواند توسط افراد ۱۴ ساله نیز انجام بگیرد. این بازی می‌تواند توسط چهار تا ۲۵ نفر به طور همزمان انجام شود، اگرچه بهترین تجربه بازی با یک راهنما است که می‌تواند یک محیط امن را برای همه تضمین کند.

مقامات شهر دو جلسه آموزشی در بیست‌وسوم می و پانزدهم ژوئن برای گسترش دانش در مورد بهترین شیوه‌های استفاده از بازی در مدارس و باشگاه‌های ورزشی ایجاد خواهند کرد. علاوه بر این، لوون به کتابخانه‌ها و باشگاه‌های جوانان همچنین مدارس نسخه‌های رایگان ارائه خواهد کرد.

کد خبر 650765

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.