آماده‌باش نیروهای اجرایی حفاظت محیط‌زیست تا ۱۵ فروردین‌

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: نیروهای اجرایی حفاظت محیط‌زیست در همه شهرهای استان تا پانزدهم فروردین‌ برای جلوگیری از تخریب طبیعت و محیط‌زیست در حالت آماده‌باش هستند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی حفاظت محیط زیست کردستان، اقبال حمیدی اظهار کرد: در ایام نوروز محیط‌ بانان و یگان حفاظت محیط زیست استان با جدیت و حساسیت بیشتری در مناطق تحت مدیریت انجام وظیفه می‌کنند.

وی افزود: در صورت مشاهده هرگونه اقدام و یا شکار به صید به جد با متخلفان برخورد می‌شود، طبق مواد ۱۱، ۱۰ و ۱۲ قانون شکار و صید، هرگونه شکار و صید، عرضه، فروش و صدور جانوران وحشی زنده یا کشته و اجزای آن بدون کسب پروانه و مجوز از سازمان حفاظت محیط‌زیست ممنوع است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان تأکید کرد: با توجه به اینکه بهار، فصل زاد و ولد حیات‌وحش آغاز می‌شود، مأموران یگان حفاظت محیط زیست با افزایش گشت و کنترل مناطق تحت مدیریت با هرگونه تخلف طبق قانون به شدت برخورد خواهند کرد.

وی گفت: در حوزه آموزش نیز این اداره کل برنامه‌هایی را برای تنویر افکار عمومی و ایجاد حساسیت نسبت به حفظ محیط‌زیست در بین مردم، به ویژه گردشگران نوروزی اجرا خواهد کرد، نیروهای اجرایی حفاظت محیط‌زیست در همه شهرهای استان تا پانزدهم فروردین ماه برای جلوگیری از تخریب طبیعت و محیط‌زیست در حالت آماده‌باش هستند.

کد خبر 649932

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.