ایران ۲۵_فیلیپین ۵ / صعود قاطعانه ملی‌پوشان ‌کشورمان به مرحله حذفی با صدرنشینی

تیم ملی واترپلوی ایران پس از پیروزی ۲۵ بر ۵ مقابل فیلیپین در بازی آخر مرحله گروهی موفق شد با امتیاز کامل و به‌عنوان صدرنشین به مرحله حذفی صعود کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رقابت‌های واترپلوی قهرمانی آسیا (بیست‌ودوم تا بیست‌وهشتم ماه‌مارچ ۲۰۲۳) دوم تا هشتم فروردین‌ماه⁧ ۱۴۰۲⁩ به میزبانی سنگاپور برگزار می‌شود که سه تیم برتر این مسابقات جواز حضور در لیگ جهانی واترپلو را کسب می‌کنند. این رقابت‌ها با حضور هشت‌تیم در دو گروه پیگیری می‌شود که تیم ملی واترپلو ایران در گروه دوم این مسابقات با قزاقستان، هنگ‌کنگ و فیلیپین هم‌گروه است.

واترپلوئیست‌های ایران امروز _جمعه چهارم فروردین‌ماه ۱۴۰۲_ در سومین و آخرین بازی از مرحله مقدماتی رقابت‌های واترپلو قهرمانی آسیا (انتخابی لیگ جهانی) مقابل تیم فیلیپین به آب زدند. ملی‌پوشان ایران که دو پیروزی تا اینجای کار به‌ثبت رسانده بودند برای تثبیت صدرنشینی در گروه مقدماتی از ساعت ۱۲ به‌مصاف فیلیپین رفتند و با نتیجه مقتدرانه ۲۵ بر ۵ مقابل حریف پیروز شدند.

بدین ترتیب تیم‌ملی واترپلو با کسب سه برد و هشت امتیاز دور مقدماتی را به پایان رساند تا در مرحله بعد به عنوان صدرنشین گروه B به مصاف تیم چهارم گروه A برود. پیش از این دیدار ابتدا قزاقستان با نتیجه ۲۲ بر ۷ هنگ‌کنگ را شکست داد و با هفت امتیاز به‌عنوان تیم دوم گروه B راهی مرحله حذفی شد.

روز گذشته _پنج‌شنبه سوم فروردین‌ماه⁧ ۱۴۰۲⁩ در دومین و حساس‌ترین بازی از مرحله مقدماتی رقابت‌های واترپلو قهرمانی آسیا (انتخابی لیگ جهانی) به‌مصاف قزاقستان رفت و پس از تساوی ۱۰ بر ۱۰ در چهار وقت قانونی، طبق آئین‌نامه ضربات پنالتی تعیین‌کننده پیروز این بازی شد و سرانجام شاگردان دانیال خاکبان در ضربات پنالتی با اختلاف یک گل و با نتیجه پنج بر چهار قزاقستان را از پیش‌رو برداشتند و در مجموع با نتیجه ۱۵ بر ۱۴ امتیاز کامل این بازی را به نام خود ثبت کردند.

بچه‌های واترپلو ایران روز _چهارشنبه دوم فروردین‌ماه ۱۴۰۲_ نیز در نخستین دیدار خود در رقابت‌های واترپلو قهرمانی آسیا مقابل تیم هنگ‌کنگ به آب زدند و در پایان این دیدار موفق شدند در گام نخست و در یک بازی یک‌طرفه تیم ملی هنگ‌کنگ را با نتیجه ۱۵ بر دو از پیش‌رو بردارند.

واترپلوئیست‌های ملی‌پوش کشورمان در گروه دوم با تیم‌های ملی قزاقستان، هنگ‌کنگ و فیلیپین همگروه هستند و در گروه اول نیز تیم‌های ملی چین، ازبکستان، سنگاپور و تایلند قرار دارند که از بین این هشت‌تیم در پایان بازی‌ها، تیم‌های قهرمان، نایب‌قهرمان و سوم ضمن افتخارآفرینی در قاره‌کهن، راهی لیگ جهانی می‌شوند.

کد خبر 649886

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.