توزیع کارت‌پستال‌های زاینده‌رود در بین گردشگران نوروزی

مسئول دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود با اشاره به توزیع کارت‌پستال‌های زاینده‌رود در بین گردشگران نوروزی، گفت: پشت آخر هر کارت‌پستال، یک مطلب درباره قصه پرغصه زاینده‌رود درج‌ شده است و مردم را به امضای کارزاری که نتایج آن به نظر مسئولان کشور درباره دائمی‌شدن جریان زاینده‌رود می‌رسد، دعوت کرده‌ایم.

سعید امامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود تعدادی کارت‌پستال نوروزی را با محوریت «زاینده‌رود» تولید کرده که در ایام نوروز بین گردشگران و مسافران در حال توزیع است.

این کارت‌پستال‌ها در ستادهای هدایت و در مبادی ورودی شهر و در ستاد اسکان باغ فدک که یکی از مراکز اصلی پذیرش مسافر است، همچنین در هتل‌ها و پایانه‌های مسافربری و فرودگاه اصفهان، توزیع می‌شود.

وی افزود: این کارت‌پستال‌ها به‌صورت پک شده است، هر پک شامل شش قطعه عکس بوده که متعلق به شش عکاس و جهانگرد بنام تاریخ کشور و جهان با موضوع زاینده‌رود می‌شود.

مسئول دبیرخانه فرهنگی زاینده‌رود ادامه داد: این عکس‌ها از دوران قاجار تا عصر معاصر را دربرمی‌گیرد که پرآبی زاینده‌رود را به تصویر کشیده و پشت هرکدام از کارت‌پستال‌ها از سفرنامه‌ها و یادداشت‌های همین افراد و یا بزرگان دیگری که به ایران سفر داشته و از زاینده‌رود نوشته‌اند، درج‌شده است.

توزیع کارت‌پستال‌های زاینده‌رود در بین گردشگران نوروزی

وی خاطرنشان کرد: پشت آخرین کارت‌پستال یک مطلب درباره زاینده‌رود و قصه پر غصه آن، درج‌شده است و مردم را به امضای کارزاری که نتایج آن به نظر مسئولان کشور درباره جریان دائمی زاینده‌رود می‌رسد، دعوت کرده‌ایم.

امامی گفت: دو قطعه عکس هم از آثار گرائل و نقاشی‌هایی است که از جهانگردان معروف این حوزه در عصر صفویه و در ابتدای دوران قاجار آماده و طراحی شده است.

وی تصریح کرد: آثار مربوط به این کارت‌پستال‌ها با نام زاینده‌رود و پل‌هایش توسط امیر حسینی، زاینده‌رود و سی‌وسه‌پل توسط امان‌الله طریقی، زاینده‌رود و پل خواجو توسط والتر میتل هولستر، زاینده‌رود و پل خواجو در دوره قاجار توسط ارنست هولستر، زاینده‌رود و سی‌وسه‌پل در دوره قاجار توسط اوژن فلاندن و زاینده‌رود و باغ‌ها و کاخ‌های حوالی آن در دوره صفوی توسط ژان شاردن عکاسی شده‌اند.

کد خبر 649390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.