دیدار مهدی تاج با رئیس فدراسیون فوتبال عربستان در حاشیه کنگره فیفا +عکس

در حاشیه هفتادوسومین کنگره فدراسیون جهانی فوتبال که جیانی اینفانتینو برای چهار سال دیگر به‌عنوان رئیس فیفا باقی‌ماند، روسای فدراسیون فوتبال ایران و عربستان بایکدیگر دیدار و گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفتادوسومین کنگره فیفا روز گذشته _شانزدهم ماه‌مارچ ۲۰۲۳_ در شهر کیگالی، پایتخت کشور رواندا برگزار شد؛ این اولین مجمع‌عمومی فدراسیون جهانی در سال میلادی جدید بود که اتفاق ویژه آن تمدید ریاست جیانی اینفانتینو به‌عنوان رئیس فیفا برای چهار سال دیگر بود.

دستور جلسه این کنگره به ترتیب (خوشامدگویی؛ اعلام رسمی تشکیل و آغاز کنگره با رعایت مفاد اساسنامه فیفا؛ تعیین متصدیان از بین فدراسیون‌های عضو برای بررسی صورتجلسه؛ بررسی تعلیق یا اخراج فدراسیون‌های عضو؛ تصویب دستور جلسه؛ تصویب صورتجلسه هفتادودومین کنگره فیفا - دوحه، ۳۱ مارس ۲۰۲۲؛ انتخاب رئیس فیفا برای دوره ریاست ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ (جیانی اینفانتینو)؛ گزارش سالانه بررسی پیشنهادات ارائه شده توسط فدراسیون‌های عضو و شورای فیفا در موعد مقرر مطابق با بند یک ماده ۲۸ اساسنامه فیفا، سخنان پایانی رئیس فیفا و تعیین زمان و مکان کنگره بعدی) به اجرا درآمد.

جیانی اینفانتینو در حاشیه این کنگره، به‌دلیل اینکه برای این سمت تک‌کاندیدا بود برای سومین و آخرین‌بار به‌عنوان رئیس فدراسیون جهانی فوتبال انتخاب شد تا کماکان بر مسند ریاست فیفا تکیه بزند. دیگر نکته این کنگره این بود که شهر کیگالی پایتخت رواندا، بعد از ۱۰ سال، برای برگزاری هفتادوسومین کنگره فیفا، به‌عنوان کشوری در قاره آفریقا میزبانی کرد.

همچنین در این کنگره، مهدی تاج رئیس فدراسیون فوتبال ایران و یاسر المسحل رئیس فدراسیون عربستان ضمن دیدار با یکدیگر درباره موارد گوناگون به بحث و گفت‌وگو با یکدیگر پرداختند.

دیدار مهدی تاج با رئیس فدراسیون فوتبال عربستان در حاشیه کنگره فیفا +عکس

کد خبر 648471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.