آماده‌سازی فضای سبز شهر در آستانه نوروز ۱۴۰۲

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان از آماده‌سازی فضای سبز در آستانه نوروز خبر داد و گفت: گل‌کاری‌ها در سراسر شهر از جمله پارک‌ها، میادین، ورودی شهرها، باغچه‌ها، بلوارها و رفیوژ ها در حال انجام است.

به گزارش ایمنا، مجید عرفان‌منش با اشاره به اقدامات نوروزی و گل‌کاری در سطح این کلان‌شهر، اظهار کرد: شش میلیون و ۲۰۰ هزار بوته گل تا پایان اردیبهشت سال آینده، در مناطق پانزده‌گانه شهرداری اصفهان کاشت خواهد شد.

وی ادامه داد: به‌منظور استقبال از مسافران نوروزی گل‌کاری، جانمایی فلاورباکس‌ها و المان‌ها در برنامه کاری این سازمان قرار دارد..

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان تصریح کرد: از مهمترین وظایف این سازمان ایجاد حال خوب برای مردم است و در این زمینه گل‌های مختلف در سطح شهر کاشته شده تا میزان اشتیاق و نشاط مردم زیاد شود.

عرفان‌منش اضافه کرد: گل‌کاری ها در سراسر شهر از جمله پارک‌ها، میادین، ورودی شهرها، باغچه‌ها، بلوارها و رفیوژ ها انجام شده و خواهد شد.

وی با بیان اینکه تعداد ۱۱۰۰ فلاور باکس و المان برای زیبایی بیشتر شهر هم پیش‌بینی شده است، گفت: پس از کاشت گل‌های فصلی و دائمی و پوششی در محل‌های نقاط پرتردد سر چهار راه‌ها، اماکن گردشگری جانمایی و نصب می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: بر اساس تقویم باغبانی، همه ساله کاشت انواع گل‌های بهاره بر اساس میزان مقاومت این گل‌ها به سرما از اواسط مهرماه آغاز می‌شود و تا پایان اسفند ادامه دارد.

وی ادامه داد: گل‌های آلاله، شمعدانی در ۱۰ رنگ متفاوت، مینا چمنی، همیشه بهار، شب‌بو در هشت رنگ، مروارید، لوبلیا، اطلسی، مینا، استوسپرموم، بومادران مریم، گلی، نسترن در هفت رنگ متفاوت و شقایق برای نوروز ۱۴۰۲ در سطح شهر کاشته می‌شود.

کد خبر 648282

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.