فاز نخست نورپردازی باغ شاهزاده ماهان کرمان بهره‌برداری شد

فاز نخست نورپردازی باغ شاهزاده ماهان با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال با حضور استاندار کرمان و جمعی از مسئولان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایمنا، محمدمهدی فداکار در آئین بهره‌برداری فاز نخست نورپردازی باغ شاهزاده ماهان که با اعتبار ۴۵ میلیارد ریال شامگاه امروز_چهارشنبه بیست‌وچهارم اسفندماه_ انجام شد، اظهار کرد: طرح نورپردازی باغ شاهزاده با کیفیت خوبی انجام شده است و زیبایی‌ها و جذابیت‌های این باغ را بیشتر نمایان می‌کند و از هموطنان دعوت می‌کنیم تا در ایام نوروز در سفر به کرمان حتماً از این باغ تاریخی دیدن کنند.

استاندار کرمان با بیان اینکه این استان ظرفیت‌های تاریخی و مذهبی و طبیعی بسیاری در خود دارد، افزود: میهمانان نوروزی از جاذبه‌های گردشگری مذهبی مانند ارگ بم، باغ شاهزاده، مزار شهید سلیمانی، مجموعه بازار کرمان و سایر جاذبه‌ها در شهرستان‌های کرمان بازدید کنند.

وی با بیان اینکه کرمان هشت اثر جهانی و ۷۰۰ اثر ملی دارد، گفت: بخش‌های مختلف آمادگی کامل برای پذیرایی و اسکان مسافران نوروزی در سفر به استان دارد.

فریدون فعالی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان نیز در این مراسم گفت: برای اجرای فاز نخست نورپردازی باغ شاهزاده ۴۵ میلیارد ریال اعتبار دولتی هزینه شده است که ۷۰ درصد این پروژه در این فاز بهره‌برداری شد.

وی افزود: برای انجام فاز دوم این طرح زیرساخت‌های لازم اجرا شده و سه میلیارد تومان اعتبار برای انجام آن پیش‌بینی شده که هم اینک در حال اجراست و زودی به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی کرمان اظهار کرد: برای اجرای فاز نخست نورپردازی باغ شاهزاده ۸۰۰ لامپ نصب شده، دو هزار متر کانال و چهار هزار و ۵۰۰ متر هم کابل‌کشی شده است.

گفتنی است، باغ شاهزاده در پرونده باغ‌های ایرانی در فهرست آثار جهانی به ثبت رسیده و از مقاصد مهم گردشگران خارجی و داخلی در سفر به دیار کریمان محسوب می‌شود.

کرمان با هشت اثر ثبت جهانی بیشترین آمار آثار ثبت جهانی را در بین استان‌های کشور به خود اختصاص داده است.

کد خبر 648199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.