پیگیری شایعه‌پراکنی و دروغ‌پردازی درباره بدحالی دانش‌آموزان

پرونده صادق زیباکلام و آذر منصوری برای رسیدگی در خصوص شایعه‌پراکنی درباره بدحالی دانش‌آموزان به دادگاه ارسال شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران اظهار کرد: در خصوص توییت‌های صادق زیباکلام و آذر منصوری درباره بدحالی دختران دبیرستانی که توسط این دادستانی اعلام جرم شده بود، نامبردگان به دادسرا احضار شدند.

وی ادامه داد: ضمن انجام تحقیقات قضائی و دریافت دفاع و آخرین دفاع متهمان، پرونده‌ها با صدور قرار جلب به دادرسی صادر و پرونده نامبردگان برای رسیدگی به دادگاه با کیفر خواست ارسال شده است.

روز گذشته نیز مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سوالی درباره تشکیل پرونده قضائی برای تعدادی از این افراد و رسانه‌های متخلف در دادستانی تهران در یک هفته گذشته در خصوص انتشار شایعه‌پراکنی‌ها و دروغ‌پردازی‌ها درباره مسمومیت دانش‌آموزان، اظهار کرد: نسبت به اقدام آقای کیانیان براساس آخرین اطلاع، این فرد مرتکب نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر و تشویش اذهان عمومی شده است.

وی با اشاره به صادق زیباکلام و آذر منصوری، افزود: برای دو فرد مورد اشاره، در وقت اداری روز گذشته قرار نهایی جلب دادرسی صادر و پرونده آنها به دادگاه کیفری دو تهران ارسال شده‌است. اتهام این افراد، نشر اکاذیب به قصد اضرار به غیر و تشویش اذهان عمومی از طریق انتشار مطالب در فضای مجازی است؛ همچنین برای هر دو فرد مورد اشاره نسبت به اتهام فعالیت تبلیغی علیه نظام هم قرار منع تعقیب صادر شده است.

کد خبر 648110

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.