دادستان در صیانت از بیت‌المال و حق مردم نقش حساسی دارد

رئیس‌کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: نقش دادستان در صیانت از بیت المال و حق مردم حساس است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا بهرامی امروز _سه‌شنبه بیست‌وسوم اسفند_ در نشست با دادستان عمومی شهرستان خانمیرزا با بیان اینکه دادگستری همواره تسهیل در دسترسی شهروندان به خدمات قضائی را وظیفه ذاتی خود می‌داند، اظهار کرد: افتتاح دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان خانمیرزا در راستای سیاست عدالت محوری و مردم داری دستگاه قضائی صورت گرفت.

وی افزود: ما همواره بر این نکته اتفاق نظر داریم که مردم ولایتمدار و شهیدپرور استان از بدو پیروزی انقلاب تاکنون با عزم راسخ در مسیر آرمان‌های امام راحل و منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) گام برداشتند، لذا شایسته بهترین خدمات و امکانات هستند.

رئیس‌کل دادگستری استان چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به حساسیت نقش دادستان در صیانت از بیت المال و حق مردم، تصریح کرد: عملکرد دادستان در جهت تحقق بخشیدن به اصل یکصد و پنجاه و شش قانون اساسی می‌تواند پاسداشت حقوق مشروع شهروندان را ارتقا بخشد و در این مسیر وی به عنوان مدعی‌العموم صلاحیت آن را دارد که در حوزه‌های مختلف نظام کیفری ورود و در حفظ و حراست از بیت‌المال و حقوق عامه، نقش آفرین باشد.

وی تاکید کرد: رسالت خطیر دادستان در پیگیری حقوق مردم می‌طلبد که دستگاه‌های اجرایی از همه توان و ظرفیت خود برای همکاری و تعامل با آن استفاده کنند.

بهرامی خاطرنشان کرد: وجود پدیده‌ها و زمینه‌های جُرم‌زا دلیل و توجیهی پذیرفتنی برای ارتکاب جرم محسوب نمی‌شود، چراکه بر اساس موازین دینی، هر فرد موظف به تفکر در عمل و محاسبه نفس خویش است، بنابراین پیشگیری از ارتکاب جرم در درجه اول به خود فرد بازمی‌گردد، البته مسئولان و متولیان امر نیز باید زمینه‌ای را فراهم آورند، تا افراد و به‌ویژه زنان به دلیل مشکلات مالی، اقتصادی یا فرهنگی، مرتکب جرم و تخلف نشوند.

وی با بیان اینکه اعتیاد به مواد مخدر، مادر جرایم و آسیب‌های اجتماعی و سبب تزلزل بنیان خانواده می‌شود، گفت: در کنار مقابله جدی با پدیده شوم اعتیاد، اصلاح، درمان و بازپروری معتادان باید مدنظر مسئولان مربوطه قرار گیرد.

کد خبر 647742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.