باغ گل‌های اصفهان آماده میزبانی از گردشگران نوروزی است

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان گفت: باغ گل‌های این کلان‌شهر در ایام نوروز از ساعت هفت صبح تا غروب خورشید میزبان گردشگران و مسافران نوروزی خواهد بود.

به گزارش ایمنا، مجید عرفان‌منش اظهار کرد: مجموعه آموزشی تفریحی باغ گل‌ها در سال ۱۳۷۵ با مساحتی بالای ۷۰ هزار متر مربع به بهره‌برداری رسید؛ این مجموعه نمونه بارزی از باغ ایرانی با تمام خصوصیت‌ها است.

وی با بیان اینکه در دل این باغ ایرانی، باغ‌هایی از کشورهای دیگر همچون باغ ایتالیایی، فرانسوی و ژاپنی طراحی شده است، افزود: همچنین باغ‌هایی متناسب با آب و هوای ایران همچون باغ گیاهان دارویی، سوزنی‌برگ‌ها، صخره‌ای، گیاهان پوششی، کلکسیون گل‌های رز و پیازی ایجاد شده است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری اصفهان با بیان اینکه باغ گل‌ها دارای یک برکه به مساحت ۳۲۰۰ متر مربع است که در سال ۱۴۰۰ ایمن‌سازی شد، تصریح کرد: باغبانان باغ گل‌ها و سازمان پارک‌ها حدود سه ماه به صورت شبانه‌روزی در تلاش برای آماده‌سازی این باغ برای ایام نوروز هستند که از جمله فعالیت این باغبانان می‌توان به بسترسازی خاک، هرس‌ها، طراحی باغچه‌ها و گل‌کاری اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط شیوع کرونا طی چند سال گذشته، پیش‌بینی می‌شود امسال اصفهان میزبان گردشگران و مسافران بسیاری باشد.

عرفان‌منش اظهار کرد: باغ گل‌ها از لحاظ موقعیت جغرافیایی در مرکز اصفهان در میدان بزرگمهر و نزدیک به رودخانه زاینده‌رود قرار گرفته است از این‌رو امکانات پذیرایی و تفریحی خوب این مجموعه گردشگران زیادی را به خود جذب می‌کند.

وی ادامه داد: باغ گل‌ها در ایام نوروز از ساعت هفت صبح تا غروب خورشید میزبان گردشگران و مسافران نوروزی خواهد بود.

کد خبر 647707

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.