تکمیل ۷۰ درصد ظرفیت هتل‌های هرمزگان/ تعداد واحدهای اقامتی کافی نیست

مدیرعامل جامعه واحدهای اقامتی حرفه‌ای هتلداران هرمزگان گفت: ظرفیت اشغال هتل‌های استان با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال به ۷۰ درصد رسیده است.

به گزارش ایمنا، کیوان احمدی با بیان اینکه ظرفیت اشغال هتل‌های استان با توجه به نزدیک شدن به روزهای پایانی سال به ۷۰ درصد رسیده است، اظهار کرد: البته به طور معمول ظرفیت اشغال در ساعت‌های پایانی شب افزایش می‌یابد و در روزهای آخر هفته که چند روز تعطیلی دارد به صد درصد نیز می‌رسد.

وی افزود: وجود ۵۲ واحد اقامتی با حدود ۵۲۰۰ تخت برای مسافران و گردشگرانی که در نوروز به هرمزگان سفر می‌کنند، کافی نیست و باید تعداد آن‌ها افزایش یابد.

مدیرعامل جامعه واحدهای اقامتی حرفه‌ای هتلداران هرمزگان اضافه کرد: از سویی نیز تقسیم سفر مسافران و گردشگرانی که در تعطیلی‌ها به این استان انجام می‌شود، به خوبی مدیریت نشده و بیشترین فشار بر شهر بندرعباس وارد می‌شود، از طرفی نیز ظرفیت اقامتی شهرستان‌ها پایین بوده و شهرستانی مانند حاجی‌آباد حتی بدون یک واحد اقامتی است.

وی گفت: ظرفیت اقامتی شهرستان بزرگی مانند میناب نیز با جاذبه‌های فراوان گردشگری معرفی نشده، تنها ۲۰۰ تخت است که به خوبی نشان می‌دهد ظرفیت‌های جدیدی باید در شهرستان‌ها ایجاد شود و همزمان جاذبه‌های گردشگری آن‌ها معرفی شود.

احمدی خاطرنشان کرد: از طرفی دیگر بندرهای شهرستان‌هایی مانند میناب و بندرلنگه برای دسترسی به جزایر باید فعال شود که این می‌تواند از فشار مسافران مشتاق به سفر، از روی بندرعباس بکاهد و توزیع مناسب‌تری از سفر شکل گیرد.

منبع: ایرنا

کد خبر 647517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.