آغاز طرح استقبال از بهار در خوی

شهردار خوی گفت: ستاد نوروزی شهرداری در قالب برنامه‌های مختلف، تدوین لیست کشیک‌های نوروزی، ایجاد فضای مناسب بهاری و نوروزی اقدامات مختلفی را در دستور کار قرار داده است.

حسن نصرالله‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره اقدامات شهرداری برای استقبال از بهار، اظهار کرد: روزهای پایانی سال جاری را در حالی سپری می‌کنیم که روزهای پر تنش زلزله را برای ماه‌ها تجربه کرده‌ایم و اقدامات مختلف خدمات‌رسانی شهرداری ادامه دارد؛ این روزها در حال اجرای برنامه‌های مختلف برای استقبال از بهار هستیم.

وی افزود: ستاد نوروزی شهرداری خوی در قالب برنامه‌های مختلف، تدوین لیست کشیک‌های نوروزی، ایجاد فضای مناسب بهاری و نوروزی اقدامات مختلفی را در دستور کار قرار داده است.

شهردار خوی خاطرنشان کرد: پاکسازی معابر، جمع‌آوری نخاله‌های ساختمانی در ورودی‌های شهر و اماکن خالی، تعطیلی حفاری‌های معابر از پانزدهم اسفندماه تا پانزدهم فروردین‌ماه و صادر نشدن مجوز حفاری و ساماندهی نهر پارچی به عنوان یکی از معضلات چند سال اخیر، در روزهای پایانی سال انجام می‌شود.

نصرالله‌پور تصریح کرد: اجرای لکه‌گیری آسفالت معابر، اجرای طرح نگهداشت شهری برای تنظیف نواحی پنج‌گانه معاونت خدمات شهری، آماده‌سازی و کاشت نهال، درختچه و انواع گل در فضاهای سبز شهری، توزیع نهال‌های رایگان به مناسبت هفته طبیعت و روز منابع طبیعی میان شهروندان و برگزاری مراسم روز درختکاری در داغ باغی (باغ دلگشا) از اقدامات شهرداری برای استقبال از بهار است.

وی اضافه کرد: آماده‌سازی المان‌ها و سفره‌های هفت‌سین جدید، بهسازی المان‌های شهری برای نصب در سطح شهر، طراحی، آماده‌سازی و نصب بنرهای ویژه نوروزی در سازه‌های بزرگ شهری و مناطق مختلف شهر، طراحی و نصب نقشه گردشگری شهر خوی در ورودی‌های شهر، پایانه شهید درستی و بعضی از میدان‌های بزرگ شهر در دست اجرا است.

شهردار خوی از اجرای برنامه «تکم چی» و «قوپوز نوازی» به عنوان مهمترین رسوم سنتی و آئین‌های بومی خوی خبر داد و گفت: توزیع اقلام انتشاراتی مختلف و متنوع برای معرفی خوی در اماکن اقامتی و پایانه مسافربری، برنامه‌ریزی برای ساماندهی و اجرای مراسم پنجشنبه آخر سال، برنامه‌ریزی برای برگزاری برنامه‌های روز طبیعت و توزیع اقلام ویژه برای شهروندان از برنامه‌های پیش‌بینی شده شهرداری برای استقبال از سال جدید است.

نصرالله‌پور افزود: آذین‌بندی میدان‌ها، اماکن و معابر، رنگ‌آمیزی جداول رفیوژ میانی بلوارها، بازدید مستمر سرویس‌های بهداشتی عمومی، پارک‌ها و فضاهای سبز، آماده‌سازی بعضی از پارک‌های سطح شهر برای کمپینگ مسافران نوروزی، نظافت جوی‌های آب، ایجاد فضای مناسب تبلیغی در پایانه شهید درستی، نصب بنرها و نقشه گردشگری در مراکز اقامتی و تفریحی خوی، برگزاری نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در پایانه مسافربری به دلیل حجم مسافران نوروزی از برنامه‌های استقبال از بهار شهرداری خوی است.

کد خبر 646901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.