لزوم توجه جدی به سلامتی دانشجویان

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: باید بخشی از زمان خود را به ورزش اختصاص دهیم؛ امیدواریم با توجه ویژه دانشجوها به ورزش، شاهد پویایی و نشاط در محیط‌های دانشگاه باشیم.

به گزارش ایمنا، سیدحسن قدسی‌پور امروز _شنبه بیستم اسفندماه_ در مراسم افتتاح سالن ورزشی چندمنظوره «راز» دانشگاه صنعتی امیرکبیر اظهار کرد: ورزش در محیط‌های آموزشی برای جوانان ضروری است؛ از دست‌اندرکاران این پروژه قدردانی می‌کنم که با اخذ مجوزهای لازم، گام‌هایی در راستای راه‌اندازی این فضای ورزشی برداشتند.

وی در ادامه افزود: توجه جدی به سلامتی دانشجویان، ارائه امکانات و فضای ورزشی مناسب داشتن برنامه‌های ورزشی برای اوقات فراغت دانشجویان از اهداف ما در حوزه ورزش است.

رئیس دانشگاه صنعتی امیرکبیر تاکید کرد: باید بخشی از زمان خود را به ورزش اختصاص دهیم که امیدواریم با توجه ویژه دانشجویان به ورزش شاهد پویایی و نشاط در محیط‌های دانشگاه باشیم.

عملیات اجرایی ساختمان از سال ۱۳۸۷ شروع شد

در ادامه انور فارس‌قشونی، مجری طرح مجتمع ورزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: فاز سوم ساختمان مجتمع ورزشی دانشگاه، سالن ورزشی چندمنظوره «راز» دانشگاه صنعتی امیرکبیر به اتمام رسیده است. معماری و سازه ساختمان منحصر به فرد بوده و در موقعیت جغرافیایی بسیار مناسبی قرار گرفته است که در رفع نیازهای رفاهی ورزشی اساتید، کارکنان و دانشجویان همچنین افزایش سرانه ورزشی و نیز درآمدزایی نقش مهمی ایفا می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: این سالن ورزشی چندمنظوره، شامل سکوی تماشاچیان با مساحت ۵۶۰ مترمربع با ظرفیت ۸۰۰ نفری دارای جایگاه‌های ویژه و معمولی، سرویس‌های بهداشتی و آبدارخانه در هر دو سمت غربی و شرقی و طبقه سوم با مساحت هزار و ۹۵۰ مترمربع دارای سالن، سه رختکن با سرویس‌های بهداشتی، اتاق‌های متصدی، داوران، کمک‌های اولیه و انبار است.

مجری طرح مجتمع ورزشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر با بیان اینکه عملیات اجرایی ساختمان از سال ۱۳۸۷ شروع شد و از همان ابتدا به خاطر تأمین‌نشدن اعتبار لازم، بهره‌برداری پله‌ای یا مرحله‌ای در سه فاز مدنظر قرار گرفت، گفت: فاز اول و دوم با اعتبارت دریافتی از محل طرح‌های متمرکز، استانی و درآمد اختصاصی دانشگاه به ترتیب فاز اول در دهه مبارک فجر سال ۱۳۸۹ با مراسم رسمی و فاز دوم در سال ۱۳۹۱ بدون مراسم رسمی مورد بهره‌برداری قرار گرفت که حدود ۷۳ درصد از کل طرح را شامل می‌شد.

وی تصریح کرد: فاز سوم ساختمان شامل سالن چندمنظوره و جایگاه تماشاچیان به مساحت دو هزار و ۵۱۰ مترمربع با حمایت مالی مدیریت شرکت یکی از دانش‌آموختگان دانشکده مهندسی پلیمر است از مهرماه سال ۱۳۹۶ شروع شده و هم‌اکنون به بهره‌برداری رسید. قبل از شروع طرح تکمیل ساختمان مجتمع ورزشی یعنی اجرای سالن چندمنظوره، ساختمان از لحاظ آسیب‌پذیری مورد ارزیابی کمی و کیفی قرار گرفت.

قشونی ادامه داد: با توجه به اجرای سازه فضایی در طبقه آخر ساختمان با ارتفاع بیش از ۲۰ متر از کف سالن و دهانه‌های طولی و عرضی ۴۸ و ۴۲ متری و نیز براساس گزارش‌های برداشت و بازدید فنی همچنین آسیب‌شناسی اولیه، نتایج تست‌های کاورسنجی، نتایج سونداژها و چیپینگ، نتایج تست‌های چکش اشمیت و تست‌های التراسونیک و طراحی‌های ساختمان برای اجرا انجام گرفت.

وی خاطرنشان کرد: این مجتمع ورزشی در مساحتی به متراژ نه هزار ۲۷۰ مترمربع شامل سالن چندمنظوره راز (فوتسال، بسکتبال، هندبال و والیبال)، سالن‌های کشتی، رزمی، تنیس روی‌میز، بدنسازی، سنگ‌نوردی، اسکیت، شمشیربازی، فضاهای اداری، استخر بزرگسالان و خردسالان، جکوزی، سونای خشک و بخار و حوضچه آبسرد است.

در پایان این مراسم از کارکنان دانشگاه صنعتی امیرکبیر که در مسابقات وزرشی کارکنان دولت استان تهران و داخل دانشگاه موفق به کسب مقام شده بودند، تقدیر به عمل آمد.

منبع: ایرنا

کد خبر 646885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.