جشنواره آش محلی در کاشان برگزار شد

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان از برگزاری جشنواره «طبخ آش محلی» در خانه تاریخی طباطبایی خبرداد.

محمد علی فرجی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: همزمان با نیمه شعبان، جشنواره «طبخ آش محلی» به اهتمام فرهنگ‌سرای بانو سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری کاشان در خانه تاریخی طباطبایی اجرا شد.

وی افزود: علاقه‌مندان با شرکت در این جشنواره که با حضور اقوام مختلف ایرانی مقیم کاشان با رویکرد نشاط اجتماعی در جامعه از طریق ایجاد فضای رقابتی سالم، حفظ آئین و سنت‌های ماندگار و به منظور بهره‌مندی از هنر افراد خلاق در تزئین، سفره‌آرایی و ترویج فرهنگ سفره ایرانی اجرا شد، لحظات شادی برای خود رقم زدند.

سرپرست سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کاشان تصریح کرد: در پایان این رقابت که با داوری مهدی مجتبایی‌فر، صدیقه محزون و زهرا ادیب انجام شد، بر اساس سلامت مواد غذایی، رایحه و طعم مطلوب، تزئین مناسب و به کارگیری خلاقیت در فرایند طبخ، معصومه ذنوبی با دو نوع آش دوغ گلپایگان و آش دوغ و سیرابی اراک، زهرا جمالی با آش درنجوش ابرکوه یزد و فرشته زنگنه با آش سبزی بوشهر به ترتیب به عنوان نفرات اول تا سوم معرفی شدند.

فرجی با اشاره به اهداف این جشن‌ها که ایجاد شور و نشاط اجتماعی و رقابت سالم است، گفت: بزرگداشت اعیاد شعبانیه و ایجاد فضایی شاد و سالم در بین شهروندان از جمله اهداف این جشنواره‌ها است.

وی در پایان تصریح کرد: در پایان این رقابت که با همراهی اعضای شورای اسلامی شهر و جمعی از مدیران در قالب جشنی شاد اجرا شد، از برگزیدگان با اهدا هدیه تقدیر به عمل آمد.

کد خبر 646719

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.