طرح آماده‌باش نوروزی همیاران پلیس آغاز شد

رئیس پلیس راهور استان اصفهان گفت: رزمایش همیاران پلیس به صورت استانی برگزار شده است و تمام همیاران پلیس در استان اصفهان به حالت آماده‌باش درخواهند آمد تا برای سفرهای نوروزی آموزش ببینند و در پیشگیری از حوادث رانندگی و کنترل تخلفات ترافیکی به کمک پلیس بیایند.

سرهنگ محمدرضا محمدی در حاشیه رزمایش آماده‌باش همیاران پلیس در شهر سده لنجان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه آموزش و فرهنگ سازی علاوه بر کاهش آسیب‌ها نقش مهمی در ارتقای فرهنگ ترافیکی دارد، اظهار کرد: امروز این بچه‌ها آموزش‌های لازم را فرا خواهند گرفت و آمادگی پیدا می‌کنند تا در طول سفرهای نوروزی به رانندگان که خانواده آنها از جمله پدر، مادر و یا خواهر و برادر هستند تخلفات احتمالی رانندگی را تذکر دهند و مباحث ایمنی را یادآوری کنند.

وی افزود: روز گذشته در مرکز استان همایش آماده‌باش بانوان فرهنگیان ترافیک برگزار شد و بانوان و مادران خانواده‌ها آمادگی مورد نیاز را فرا گرفتند و این مأموریت به آنها محول شد تا در طول سفرهای نوروزی همچون همیاران پلیس تذکر و یادآوری‌های لازم را به خانواده خود ارائه کنند.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان خاطرنشان کرد: تذکر در خصوص تخلفات رانندگی به خصوص خستگی و خواب‌آلودگی‌ها به همیاران پلیس آموزش داده شد تا چنانچه رانندگان دچار خواب آلودگی هستند به هیچ عنوان رانندگی نکنند و حین رانندگی از تلفن همراه‌شان استفاده نکنند و پس از توقف با تلفن همراه صحبت کنند.

محمدی با بیان اینکه همیاران پلیس نقش مهمی در کاهش تصادفات دارند، تصریح کرد: طرح همیار پلیس یکی از برجسته‌ترین طرح‌هایی است که اجرای آن باعث کاهش تصادفات و تخلفات رانندگی شده است، از این رو سایر تخلفات رانندگی نظیر سرعت، استفاده نکردن از کمربند ایمنی، سبقت غیرمجاز نیز آموزش داده می‌شود تا همیاران در طول سفر نوروزی به عنوان نماینده فرهنگی در خانواده از وقوع تخلفات رانندگی پیشگیری کنند.

وی گفت: امیدواریم با ارائه آموزش‌های لازم به همیاران پلیس و رعایت مباحث ایمنی از سوی رانندگان، کمترین حوادث ترافیکی را در طول سفرهای نوروزی امسال شاهد باشیم.

رئیس پلیس راهور استان اصفهان افزود: رزمایش همیاران پلیس به صورت استانی برگزار شده است و تمام همیاران پلیس در استان اصفهان به حالت آماده‌باش درخواهند آمد تا برای سفرهای نوروزی آموزش ببینند و در پیشگیری از حوادث رانندگی و کنترل تخلفات ترافیکی به کمک پلیس بیایند.

کد خبر 646268

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.