افتتاح مرکز حمایتی کودکان کار حاصل دغدغه‌مندی تفکر انقلابی مدیریت جدید شهری است

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان با اشاره به افتتاح مرکز حمایتی از کودکان کاربر اساس یک همکاری مشترک بین دستگاهی، گفت: این مرکز پس از یک سال جلسات متعدد و فشرده و بر اساس یک دغدغه‌مندی و تفکر انقلابی برخاسته از مدیریت جدید شهری شکل گرفته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر چاوشی امروز _‌سه‌شنبه شانزدهم اسفندماه_ در آئین افتتاح مرکز مراقبتی، حمایتی کودکان کار و خیابانی که به همت شهرداری اصفهان و سازمان بهزیستی استان راه‌اندازی شد، اظهار کرد: افتتاح این مرکز بر اساس یک همت جمعی و کار مشترک بین دستگاهی از جمله استانداری، شهرداری و بهزیستی اصفهان رقم خورده است.

وی افزود: یکی از آسیب‌هایی که امروزه همواره در سطح شهرها با آن مواجه بوده و مقابل چشمان ما قرار دارد، وجود کودکان کار و خیابانی است، در حال حاضر برآورد دقیقی از تعداد کودکان کار به دلیل سیال بودن این پدیده اجتماعی نداریم، اما در چند سال اخیر میزان حضور کودکان کار در خیابان‌ها و بر سر چهارراه‌ها زیاد تر شده است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تصریح کرد: کودکان خیابانی و کار یک پدیده بسیار پیچیده است، چرا که دلایل و عوامل متعددی دارد، از آن جمله می‌توان به مافیای اقتصادی، مسائل فرهنگی، اجتماعی و.. اشاره کرد.

وی اضافه کرد: اینکه پدیده کودکان کار فردی یا گروهی است یا دخیل شدن عواطف و احساسات آحاد مردم هم در جمع‌آوری کودکان و هم در زمان حضور کودکان بر سر چهارراه‌ها، باعث پیچیده شدن این پدیده و معضل اجتماعی می‌شود.

چاوشی ادامه داد: ساختمانی که امروز بر اساس همت جمعی افتتاح شد شامل یک بخش ویژه دختران (کودکان کار) و دو بخش ویژه پسران ۶ تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۸ سال است و ظرفیتی بالغ بر ۱۰۰ نفر را دارد.

وی تاکید کرد: این مرکز پس از یک سال جلسات متعدد و فشرده و بر اساس یک دغدغه‌مندی و تفکر انقلابی برخاسته از مدیریت جدید شهری شکل گرفته است.

مدیرکل بهزیستی استان اصفهان تاکید کرد: شناسایی، پذیرش، ساماندهی و توانمندسازی کودکان کار از اهداف افتتاح مرکز بوده و تاکید ویژه داشته‌ایم که بر توانمندسازی کودکان کار در این مرکز باید برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری خاص شود تا پس از مرخص شدن آنها از این مرکز دیگر شاهد بازگشتن کودکان کار به عرصه بزهکاری در سطح جامعه نباشیم.

وی اظهار کرد: ۱۳ دستگاه در شهر اصفهان به صورت مستقیم و قانونی در قبال عرصه کودکان کار مسئولیت داشته که نباید شانه از مسئولیت خود در این زمینه خالی کنند، چراکه حمایت مستمر از این مرکز لازمه تداوم و تحقق اهداف است.

چاوشی خاطرنشان کرد: شهرداری نیز در روزهای گذشته دو اقدام ارزشمند را در شهر اصفهان رقم زده است که نخست افتتاح مرکز جامع توانمندسازی معتادان متجاهر و دوم افتتاح این مرکز ویژه کودکان کار جهت توانمندسازی است که برخاسته از یک همت و دغدغه‌مندی ارزشمند مدیریت شهری و اعضای شورای اسلامی شهر است.

کد خبر 646224

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.