جشنواره فیلم مقاومت بر پهنه خلیج فارس

شهر عسلویه میزبان هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دو بخش نسل روایت و عمومی شد؛ قرار است برای نخستین‌بار مراسم اختتامیه این رویداد مهم سینمایی بر پهنه خلیج فارس برگزار شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از دفاع‌پرس، هفدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت در دو بخش نسل روایت و عمومی با حضور سینماگران پیشکسوت حوزه فیلم مقاومت، به میزبانی استان بوشهر و شهر عسلویه که در جنوبی‌ترین نقطه کشور و در مرز خلیج فارس قرار دارد، در حال برگزاری است.

جشنواره مقاومت هم‌زمان با اکران آثار این رویداد در سینماهای سراسر کشور، برنامه‌های متنوع آموزشی خود را در بخش‌های مختلف از سیزدهم اسفندماه با حضور سینماگران پیشکسوت حوزه مقاومت آغاز کرده است.

به این ترتیب در بخش نسل روایت، دو کارگاه برگزار شد که شامل کلاس‌های «تدوین روی کاغذ» با حضور سعید محسن‌یوسفی و «فیلم تک نفره» با تدریس سیدمهدی میرغیاثی بود.

همچنین در بخش کارگاه‌های عمومی دو نشست «زن و سینمای مقاومت» با ارائه نکات آموزشی انسیه شاه‌حسینی و «جهان سرمایه‌داری و سینمای مقاومت» با تدریس محمدرضا اسلاملو برگزار شد.

در این کارگاه‌ها اساتید مدعو ضمن ارائه نکات آموزشی خود براساس سرفصل‌های تعیین شده به مباحثه و گفت‌وگو با فیلم‌سازان حاضر در این کارگاه‌ها پرداختند.

جهان برای امنیت خود نیازمند جبهه مقاومت است

نخستین جلسه کارگاه‌های آموزشی این رویداد در بخش عمومی برگزار شد. انسیه شاه‌حسینی، کارگردان و فیلم‌نامه‌نویس با تدریس موضوع «زن و سینمای مقاومت» میزبان هنرمندان فیلم‌ساز و علاقه‌مندان به این حوزه شد.

شاه‌حسینی، سینماگر عرصه مقاومت با اشاره به شرایط کنونی و تلاش استکبار جهانی برای کم‌رنگ نشان دادن جبهه مقاومت گفت: این وظیفه هنرمند و رسانه است که با تلاش بیشتر و ساخت آثار قوی بتواند جبهه مقاومت را قوی‌تر از قبل به نمایش بگذارد.

وی ادامه داد: همچنین مسئولان کشور باید با دغدغه‌مندی، مقاومت خود را بیشتر کرده، به‌عنوان بازوهای پرتوان مقاومت عمل کنند. با بسترسازی و کارهای فرهنگی می‌توان در جبهه مقاومت پیشرو بود.

این سینماگر اضافه کرد: متأسفانه از هنرمندان و کسانی که در زمینه مقاومت دغدغه‌مند هستند، به صورت جدی حمایت نمی‌شود، همین موضوع موجب می‌شود که در بخش رسانه ضعیف عمل شود و در برابر این جنگ نرم شکست بخوریم. جهان برای امنیت خود نیازمند جبهه مقاومت است.

وی خاطرنشان کرد: طی این سال‌ها نیروهای فرهنگی کشور از جبهه مقاومت فاصله گرفتند یا اولویت اول آن‌ها نبوده که در نتیجه، بستر فرهنگ‌سازی و رسانه آن بسیار کم‌رنگ شده است. درصورتی‌که کار فرهنگی همانند تیربارچی میدان جنگ در جبهه مقاومت می‌تواند عمل کند، اما باید بستر آن فراهم شود که این اتفاق بسیار کم افتاده است.

کد خبر 646118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.