تربیت نیروهای متخصص برای آموزش در مناطق محروم ضروری است

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل با بیان اینکه در سیستم آموزشی برای کودکان مناطق محروم این شهر باید تربیت نیروهای متخصص انجام شود، گفت: این نیروها برای آموزش در مناطق محروم باید پس از پایان دوره در دانشگاه فرهنگیان یا موفقیت در آزمون استخدامی، به منطقه هدف اعزام شوند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، موسی طهماسبی امروز _یکشنبه چهاردهم اسفند_ در جلسه بررسی مسائل آموزشی شهرستان اردل اظهار کرد: ضروری است راهکاری ارائه شود تا نیروهای جوان در زمینه آموزش به‌کارگیری شوند، چراکه استفاده از نیروهای ناکارآمد ضربه‌های جبران‌ناپذیری به سیستم آموزشی وارد می‌کند.

وی افزود: در بعضی موارد نیروهای تربیت معلم و حق‌التدریسی، نهضتی‌ها و سرباز معلم‌ها در مورد دانش‌آموزان کوتاهی کردند که لازم است ادارات آموزش و پرورش نظارت لازم را بر عملکرد این افراد داشته باشند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل با بیان اینکه در سیستم آموزشی برای کودکان مناطق محروم این شهر باید تربیت نیروهای متخصص انجام شود، گفت: این نیروها برای آموزش در مناطق محروم باید پس از پایان دانشگاه فرهنگیان یا آزمون استخدامی به منطقه هدف اعزام شوند.

وی با اشاره به لزوم سرکشی مدیران از مدارس خاطرنشان کرد: آنچه کیفیت آموزش‌ها را کاهش می‌دهد، استفاده از دبیران غیرتخصصی در بعضی پایه‌ها است، به‌طوری که گاهی یک دبیر، هفت یا هشت درس را تدریس می‌کنند، در حالی که اگر یکی از آن دروس را از همان معلم آزمون بگیرید، نمره قبولی کسب نمی‌کند.

طهماسبی گفت: مسئولان آموزش و پرورش استان چهارمحال‌وبختیاری با دریافت گزارش عملکرد از معلم‌ها ضمن بازدیدهای دوره‌ای از والدین تحقیق کنند و سطح سواد دانش‌آموزان را مورد سنجش قرار دهند.

رئیس شورای اسلامی شهرستان اردل با بیان اینکه شورای اسلامی این شهرستان نقش مؤثر و ارزنده‌ای در آسایش، امنیت، سلامت روانی و اجتماعی، نهادینه‌سازی فرهنگ مشارکت و رضایتمندی مردم و دستیابی به شاخصه‌های یک سکونتگاه سالم، زیبا، توسعه‌یافته و پویا ایفا می‌کند، اضافه کرد: شهرداری اردل با ارائه خدمات مطلوب به شهروندان این شهر به‌ویژه اقشار ضعیف و محروم، برای برقراری عدالت و رشد و پیشرفت در شهرستان تلاش کرده است که در این راستا هم‌فکری و همکاری شهروندان نقش مهمی در موفقیت برنامه‌های شهرداری دارد.

کد خبر 645537

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.