مجموعه اقدامات ترافیکی شهرداری اصفهان برای نوروز ۱۴۰۲

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: افزایش ظرفیت پارکینگ‌ها، فعالیت ناوگان حمل‌ونقل عمومی، راه‌اندازی خطوط اتوبوس گردشگری و تسهیلات عبور و مرور مرکز گردشگری ناژوان از اقدامات خدمات سفر نوروز ۱۴۰۲ این معاونت خواهد بود.

به گزارش ایمنا، حسین حق‌شناس با اشاره به ظرفیت پارکینگ‌های سطح شهر اظهار کرد: طبق بررسی به‌عمل آمده بعضی ادارات شهر به پارکینگ‌های کلیدی شهر اصفهان مانند پارک‌سوار کاوه (پارکینگ شکوه) و پارکینگ‌های مرکزی شهر به صورت ماهانه اشتراک پرداخت می‌کنند تا کارکنان آن‌ها مبادرت به پارک خودروهای خود در زمان فعالیت اداره کنند، از این‌رو در ایام نوروز به دلیل تعطیلی اداره‌ها این ظرفیت آزاد می‌شود و به خودروهای مسافران تعلق می‌گیرد، همچنین با هماهنگی به‌عمل آمده بعضی از واحدهای تجاری نیز در پیک ترافیک خودروی خود را در پارکینگ‌ها پارک نمی‌کنند و این سهم ظرفیت خودرویی در اختیار مسافران قرار خواهد گرفت.

وی افزود: ساعت فعالیت پارکینگ‌ها تا ساعت یک بامداد تمدید شده است و این آمادگی وجود دارد در صورتی که مسافران و شهروندان قصد سفر به مراکز قیدشده، پس از افطار را داشته باشند، به ساعات فعالیت این پارکینگ‌ها نیز افزوده شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به فعالیت مترو در ایام نوروز تصریح کرد: فعالیت مترو به‌جز روزهای دوازدهم و سیزدهم فروردین ۱۴۰۲ که تعطیل است، از ساعت ۹:۰۰ تا ۲۱:۰۰ دایر خواهد بود که مسافران مستقر در باغ فدک نیز می‌توانند ضمن استفاده از خط شماره یک گردشگری اتوبوسرانی به پایانه کاوه عزیمت و تا مرکز شهر از مترو استفاده کنند.

وی با اشاره به مرکز پرترافیک گردشگری ناژوان خاطرنشان کرد: با توجه به حجم بالای گردشگر در مسیرهای کم‌عرض ناژوان اکثر معابر ارتباطی این محدوده یک‌طرفه شده است، در این راستا اجرای خط‌کشی معابر، نصب تابلوهای ترافیکی، روشنایی پارکینگ‌ها و مشخص کردن ایستگاه‌های تاکسی به‌منظور رفاه حال مراجعان و تسهیل در عبور و مرور اقداماتی با همکاری مدیریت ناژوان انجام شده است.

حق‌شناس افزود: طبق مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان قیمت‌گذاری پارکینگ باغ پرندگان در روزهای عادی ارزان‌تر از روزهای جمعه و تعطیلات رسمی در نظر گرفته شده است و سایر پارکینگ‌های سطح ناژوان روزهای عادی پنج هزار تومان و روزهای جمعه و تعطیلات رسمی ۱۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

وی در خصوص ایجاد اتوبوس گردشگری تصریح کرد: با توجه به احتمال ورود حجم بالای گردشگران شهر اصفهان به‌منظور تسهیل در عبور و مرور آن‌ها و تشویق به استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی و از طرفی تمرکز بیشتر مسافران نوروزی در باغ فدک، دو خط گردشگری از این محل به مرکز شهر و مراکز گردشگری سطح شهر در نظر گرفته شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: خط شماره یک گردشگری از باغ فدک به مرکز پرترافیک شهر میدان امام حسین (ع) طراحی شده است و خط شماره دو که در مسیر خود مراکز گردشگری ناژوان و صفه را نیز در بر خواهد گرفت، راه‌اندازی خواهد شد و اتوبوس خط سه از میدان امام حسین (ع) به سمت آتشگاه و منارجنبان در حال رفت و برگشت خواهد بود.

کد خبر 645504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.