به‌روزرسانی سامانه نقشه جامع شهر یزد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد از به‌روزرسانی و افزایش امکانات سامانه نقشه جامع شهر خبر داد.

مهدی فلاح در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه هوشمندسازی یکی از مهمترین اقداماتی است که در شهرداری یزد به عنوان یک اولویت دنبال می‌شود، اظهار کرد: به طور معمول زمانی که فردی به عنوان یک مسافر وارد شهری می‌شود، در ابتدا نیاز به یک نقشه برای آشنایی با محیط، بناهای تاریخی و گردشگری آن شهر دارد.

وی با بیان اینکه این موضوع برای شهری مانند یزد که یکی از قطب‌های اصلی گردشگری کشور به حساب می‌آید بسیار مهم است، افزود: زمانی که فردی برای نخستین‌بار وارد شهری مانند یزد می‌شود، نیاز به نقشه و اطلاعات بیش از پیش اهمیت پیدا می‌کند.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد خاطرنشان کرد: نقشه‌های کاغذی از گذشته یکی از راهکارهایی بوده است که برای رفع این نیاز مورد استفاده قرار می‌گرفته و در دسترس است، اما با پیشرفت فناوری نیاز به راهکارهای جدید نیز وجود دارد.

فلاح تصریح کرد: با توجه به رشد فناوری و تعدد سامانه‌های نرم‌افزاری به ویژه در چند سال اخیر و در دسترس بودن گوشی هوشمند در بین تمام افراد جامعه، به طور معمول تمایل به استفاده از نقشه‌های کاغذی بسیار کمتر شده است و برای حفاظت از محیط زیست می‌توانیم از فناوری‌های جدید استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه نقشه‌های دیجیتال کاربردی‌تر است، ادامه داد: سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد برای سهولت دسترسی مسافران و شهروندان، چند سالی است که سامانه نقشه جامع را طراحی و تولید کرده و در اختیار همه شهروندان قرار داده است.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری یزد با بیان اینکه اطلاعات این سامانه به همراه امکانات جدید برای نوروز به‌روزرسانی شده است، گفت: مسافران و شهروندان یزد می‌توانند نسبت به استفاده از این سامانه اقدام و علاوه بر مسیرهای دسترسی از ویژگی‌ها و خدمات بخش‌های مختلف نیز اطلاع پیدا کنند.

فلاح افزود: افراد می‌توانند برای دسترسی به این سامانه نرم افزاری به آدرس maps.yazd.ir مراجعه کنند و از امکانات آن در گوشی و سیستم خود بهره‌مند شوند.

کد خبر 645336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.