حذف فضای پارکینگ موجب تجمع خودروها در سطح معابر می‌شود

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد گفت: مالکان و سازندگان در ساخت‌وسازهای شهری تمایل به حذف بخش مهمی از ساختمان تحت عنوان پارکینگ دارند تا این فضا به بخش‎‌های دیگر بنا اضافه شود، در حالی که حذف پارکینگ موجب تجمع بیش از اندازه خودرو در معابر سطح شهر شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرجان دادایی امروز _شنبه سیزدهم اسفندماه_ در جلسه با شهردار شهرکرد با بیان اینکه در اجرای طرح‌های شهری باید تمام جوانب مدنظر دستگاه‌های متولی باشد، اظهار کرد: بسیار مهم است که استفاده از اراضی برای توسعه شهر در موقعیت‌های مختلف مورد توجه قرار گیرد تا عقب‌ماندگی‌ها با رویکردهای علمی‌تر جبران شود.

وی افزود: در فرآیند بازنگری طرح جامع مرکز استان چهارمحال‌وبختیاری از نظر کارشناسی، از میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان به منظور تحقق اهداف مورد نظر در نام‌گذاری شهرکرد به عنوان شهر ملی نمد و تلاش برای ارتقای آن به این شهر جهانی، استفاده می‌شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد خاطرنشان کرد: پرونده‌هایی که به شهرداری ارجاع می‌شود از طریق سامانه الکترونیک پیگیری و صدور گواهی ساختمانی با استفاده از درگاه ملی صدور مجوزها انجام می‌شود.

دادایی اضافه کرد: یکی از مزیت‌های این طرح در حوزه شهرسازی صدور گواهی عدم خلاف در مراحل مختلف احداث یک ساختمان از ابتدا تا پایان کار است.

وی تصریح کرد: تخلفات ساختمانی ناشی از بی‌اعتنایی به قانون‌های عرصه ساخت‌وساز شهری، قانون‌شکنی در ساختمان‌سازی و سرپیچی از مقررات است. رعایت نکردن قوانین و ضوابط شهرسازی، فنی، ایمنی، بهداشتی و منظر ساختمان از سوی سازندگان شهر به هر دلیل تخلف محسوب می‌شود.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد ادامه داد: شهرداری به ویژه در شهرهای کوچک و متوسط کنترل مؤثری بر فعالیت‌های ساختمانی و شهرسازی چه در داخل محدوده و چه در نقاط حاشیه شهرها ندارد.

دادایی با بیان اینکه در شهرکرد نیز تخلفات ساختمانی همواره به چشم می‌خورد، تاکید کرد: مالکان و سازندگان در ساخت‌وسازهای شهری بیشتر تمایل به پرداخت جریمه و کاهش یا حذف بخش مهمی از ساختمان تحت عنوان پارکینگ دارند تا این فضا به بخش دیگری از ساختمان اضافه شود، در حالی که حذف پارکینگ موجب تجمع بیش از اندازه خودرو در معابر سطح شهر شده است.

وی گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های برنامه‌ریزان و مدیران شهری نحوه توزیع و تخصیص منابع و خدمات به صورت عادلانه و برحسب نیازهای جامعه شهری در سطح مناطق است، توزیع بهینه خدمات ارتباط مستقیمی با برنامه‌ریزی کاربری اراضی دارد و موفقیت برنامه‌ها و طرح‌های کاربری اراضی وابسته به وجود قوانین و سیاست‌های کلان در خصوص نحوه استفاده از زمین و استفاده از روش‌های کارآمد در تهیه و اجرای طرح‌های شهری و برنامه کاربری زمین است.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری شهرکرد افزود: رشد روز افزون جمعیت شهرها و گسترش مرزهای شهری مشکلات زیادی را پیش‌روی شهروندان و مدیران قرار داده است و نیاز به تغییر کاربری اراضی محدوده شهر را بیشتر از گذشته ضرورت می‌بخشد.

کد خبر 645327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.