جذب ۲۵ هزار نیروی خدمتگزار در مدارس کشور

مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت آموزش و پرورش گفت: با موافقت مجلس ۲۵ هزار نیروی خدمتگزار در مدارس سراسر کشور جذب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حامد صبوری در آئین افتتاحیه سالن ورزشی شهدای فروشان خمینی‌شهر، با گرامیداشت هفته امور تربیتی شهرستان خمینی‌شهر را قدمگاه ۲۳۰۰ شهید دانست و اظهار کرد: انسان با دیدن شمار این شهدا بار بزرگ مسئولیتی را روی دوش خود احساس می‌کند که او را از گفتن هر سخنی عاجز می‌کند.

وی نهاد امور تربیتی را یادگار و هدیه شهیدان رجایی و باهنر دانست و افزود: این هفته، هفته‌ای برای یادآوری ارزش‌های اسلامی و عهدی است که با آرمان‌های امام و شهدا بسته‌ایم و تردیدی نیست که خانواده بزرگ تعلیم و تربیت خود را متعهد می‌داند که در مسیر این آرمان‌ها حرکت کند.

مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت آموزش و پرورش عنوان تربیت بدنی را ناشی از نگاهی دانست که تربیت را از مسیر فعالیت‌های جسمانی و بدنی می‌داند و تصریح کرد: به همین دلیل، افتتاح این سالن در هفته امور تربیتی بی‌ارتباط با این حوزه نیست و امیدوارم این سالن بتواند مطلع حاصل‌خیزی برای تربیت جوانان و آینده‌سازان کشور باشد.

وی با تشکر از خیران گرانقدری که در زمینه احداث فضاهای آموزشی و پرورشی می‌کوشند، گفت: دولت همه همت خود را برای برداشتن باری از دوش مردم و کشور قرار داده است و می‌کوشد مشکلاتی را که میراث سال‌های گذشته است با فعالیت شبانه روزی برطرف کند.

صبوری درباره عزم جدی دشمن برای خدشه‌دار کردن وحدت ملی مردم هشدار داد و افزود: دشمن برای رسیدن به این هدف به جنگ ترکیبی روی آورده و از همه ابزار استفاده می‌کند و در این جنگ، پیاده‌نظام اصلی آن‌ها رسانه‌ها است.

وی تعطیلی دو ساله مدارس در دوران همه‌گیری کرونا را از جمله اقدامات نسنجیده دانست که با هدف دور کردن دانش‌آموزان از نظام تربیتی درست انجام شد و اضافه کرد: خوشبختانه با عزم دولت و وزیر آموزش و پرورش مدارس به سرعت بازگشایی شد ولی دشمن کماکان بر طبل‌های دیگری می‌کوبد تا دانش‌آموزان را از فضای تعلیم و تربیت دور کند و چنین کارهایی به این دلیل است که دشمن می‌داند از کجا درحال ضربه خوردن است.

مدیرکل دفتر امور مجلس وزارت آموزش و پرورش نظام تعلیم و تربیت را ایمنی‌بخش آینده کشور دانست و اظهار کرد: امروز مردم باید در برابر نداهایی که از سمت دشمن برای تعطیلی مدارس سر داده می‌شود موضع بگیرند و تردیدی نیست که هرگز به این هدف نخواهند رسید.

وی با اشاره به اینکه تاکنون ۵۰ جلسه کمیسیون تلفیق برای بررسی بودجه سال آینده برگزار شده است از تصویب ۱۵۰ هزار میلیارد ریال اوراق برای نوسازی مدارس خبر داد و گفت: با موافقت مجلس ۲۵ هزار نیروی خدمتگزار در مدارس سراسر کشور جذب خواهد شد.

صبوری خیران را شریک ۵۰ درصدی آموزش و پرورش در احداث مدارس دانست و خاطرنشان کرد: ما همواره قدردان زحمات خیران هستیم و برای آن‌ها آرزوی سلامتی می‌کنیم.

کد خبر 645099

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.