با «لوله‌کش وظیفه‌شناس» مشکلات خشکی زاینده‌رود را مطرح کردیم

کارگردان نمایش خیابانی «لوله‌کش وظیفه‌شناس» از شهر یزد، گفت: آب زاینده‌رود با بسیاری از مشاغل مرتبط بوده و خشک‌شدن آن، موجب بیکاری بخشی از مردم شده است. در این نمایش که امروز (شنبه) در جشنواره ملی تئاتر کمدی «خندستان» اجرا می‌شود، به این موضوع اشاره شده است.

سعید خبیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، پیرامون اجرای نمایش «لوله‌کش وظیفه‌شناس» در بخش ویژه جشنواره «خندستان» با محوریت زاینده‌رود، اظهار کرد: زندگی مردم اصفهان وابسته به زاینده‌رود است و زمانی که آب در این رود جاری است مردم اصفهان نیز بانشاط و پر جنب‌وجوش هستند.

وی که ۱۲ سال پیش پا به عرصه هنر نمایش و کار بازیگری تئاتر نهاده است، افزود: آب زاینده‌رود با بسیاری از مشاغل مرتبط است که خشک‌شدن آن باعث بیکاری بسیاری از مردم شده و در این نمایش نیز به این موضوع اشاره می‌شود.

این کارگردان تئاتر که حدود پنج سال پیش، کار در حوزه نمایش خیابانی را آغاز کرده و نمایش «لوله‌کش وظیفه‌شناس» دومین اثر کارگردانی‌اش به شمار می‌رود، اظهار کرد: موضوع نمایش درباره لوله‌کشی است که برای تعمیر لوله آبی که در یزد ترکیده به این شهر می‌آید و اتفاقی عاشق می‌شود.

وی افزود: در ادامه و بعد از ازدواج همسر وی، هزار لیتر آب زاینده‌رود را مهریه قرار می‌دهد و بعد از مدتی طلب مهریه‌اش را می‌کند که با خشک‌شدن زاینده‌رود مواجه می‌شوند و این مسئله، مشکلاتی را برای این زوج ایجاد می‌کند.

خبیری با اشاره به اینکه این نمایش در بخش نویسندگی به‌صورت مشترک توسط وی و محمد خیراندیش نوشته‌شده است، تصریح کرد: در این نمایش مجتبی لاله‌زاری به ایفای نقش می‌پردازد و طرح و ایده نیز از محمد خیراندیش است.

وی تصریح کرد: خندستان، جشنواره‌ای برای اجرای نمایش‌های کمدی است که در بخش زاینده‌رود با نگاه ویژه به این موضوع باعث جلب‌توجه هنرمندان و مسئولان به اهمیت زاینده‌رود و مشکلاتی که خشک شدن آب آن برای مردم ایجاد کرده می‌شود.

کارگردان نمایش «لوله‌کش وظیفه‌شناس» خاطرنشان کرد: وجود زاینده‌رود فقط برای ساکنان شهر اصفهان حائز اهمیت نیست، بلکه این موضوع برای تمام مردم ایران از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی گفت: هنر نمایش خیابانی بهترین گزینه برای بیان معضلات خشک‌شدن زاینده‌رود است که مسئولان برگزارکننده جشنواره خندستان باظرافت به این نکته پرداخته‌اند.

خبیری خاطرنشان کرد: بخش ویژه جشنواره خندستان با محوریت زاینده‌رود به این موضوع اشاره دارد که اگر چاره‌اندیشی برای مشکل بی‌آبی زاینده‌رود نشود، علاوه بر واردشدن آسیب جدی به معیشت مردم، بخش اماکن تاریخی اصفهان نیز دچار آسیب خواهد شد.

به گزارش ایمنا، نمایش خیابانی «لوله‌کش وظیفه‌شناس» به کارگردانی سعید خبیری از شهر یزد به پنجمین دوره جشنواره ملی تئاتر کمدی «خندستان» به‌عنوان اثر منتخب در بخش زاینده‌رود راه یافت.

کد خبر 643576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.