به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس کتابی در حاشیه آیین «افتتاح مدرسه اشتغال دانشگاه کاشان»، هدف از ایجاد این مرکز را آموزش مهارتهای لازم برای اخذ فرصت شغلی مناسب متناسب با علاقه و استعداد دانشجویان و نیاز بازار کار دانست و اظهار کرد: ایجاد بستر مناسب برای برقراری ارتباط موثر دانشجویان با جامعه و صنعت ازجمله مواردی است که سعی داریم توجه ویژهای به آن داشته باشیم.
وی افزود: دانشجویان باید توجه داشته باشند که چه نیازهایی در جامعه و صنعت وجود دارد تا مشخص شود به چه ابزارهایی باید خود را مجهز کنند و در آینده شغلی خود موفق و برای کشور مفید واقع شوند.
رئیس دانشگاه کاشان علم نافع را لازمه توسعه کشور و پیشرفت تحصیلی دانشجویان عنوان و اظهار کرد: علمی نافع است که همراه با کاربرد و مهارتآموزی و کارآفرینی باشد.
کتابی از دانشجویان خواست تا از فرصتی که در اختیار آنها قرار داده شده بیشترین استفاده را ببرند و از ظرفیتهای دانشگاه در راستای پیشرفت علمی و مهارتآموزی خود بهرهمند شوند.
محسن ایرانی رهقی، معاون فناوری، نوآوری و اقتصادی دانشگاه کاشان، نیز در این آیین، هدف از ایجاد مدرسه اشتغال را فراهم کردن مهارتهای لازم برای اشتغال پایدار از یک سو و اشتغالزایی و کارآفرینی برای دانشجویان از سوی دیگر عنوان و اظهار کرد: رسالت دانشگاه این است که مراکزی را برای مهارتآموزی و ایدهپروری دانشجویان ایجاد کند تا زمینهای برای اشتغال و کارآفرینی دانشجویان پس از دانشآموختگی فراهم شود.
وی افزود: با همکاری مرکز کارآفرینی بهدنبال آن هستیم که برای آمادهسازی دانشجویان، مجموعهدروس مهارتی لازم برای ورود به عرصه کسبوکار را در قالب مدرسه اشتغال به آنها آموزش دهیم و پس از آن، با برگزاری برنامههای ارزیابی و مشاوره شغلی، ایجاد فضای کارآموزی و ایجاد کانالهای ارتباطی با سرمایهگذاران، کارآفرینان، صاحبان صنایع، مراکز رشد، پارک علم و فناوری و بهطورکلی با تسهیلگری فضای کسبوکار زمینه ورود موفقیتآمیز دانشجویان را در عرصه کسبوکار فراهم کنیم.
معاون فناوری، نوآوری و اقتصادی دانشگاه کاشان مدتزمان آموزشهای مهارتی در مدرسه اشتغال را هشت نیمسال عنوان کرد و افزود: مدرسه اشتغال در کنار دانشجویان قرار میگیرد تا به آنها بیاموزد که ابتدا خود را بشناسند و سپس مهارتهای کسبوکار را فراگیرند، مسیر شغلی مناسب خود را بهتر شناسایی کنند و درنهایت با توجه به نیازهای روز بازار، وارد فضای کسبوکار شوند.
ایرانی رهقی توسعه فردی (خودشناسی، خودآگاهی، شخصیتشناسی شغلی و مسیر شغلی)، مهارتهای نرم و سخت موردنیاز برای تحقق کارآفرینی، مهارتهای تخصصی و پیشرفته لازم در محیط کار، کارآموزی و کسب تجربه شغلی را از موارد ارائهشده در مدرسه اشتغال دانست و تصریح کرد: در پایان دوره، دانشجویان گواهینامه معتبر مهارتی دریافت میکنند تا پس از دانشآموختگی یا اشتغال داشته باشند یا کارآفرین شده باشند و یا یکی از مدیران تاثیرگذار و موفق موردنیاز جامعه شوند.
نظر شما