دو اصل خدمت صادقانه به مردم و اجرای عدالت، رسالت فعالیت دستگاه قضا است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال‌وبختیاری بر حفظ شأن و منزلت مردم در دستگاه قضایی تاکید کرد و گفت: رسالت فعالیت دستگاه قضا بر دو اصل خدمت صادقانه به مردم و اجرای عدالت قرار داده شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عبدالرضا علی‌محمدی امروز _چهارشنبه سوم اسفندماه_ در مراسم تکریم و معارفه دادستان عمومی و انقلاب شهرستان فارسان، اظهار کرد: رسالت فعالیت دستگاه قضا بر دو اصل خدمت صادقانه به مردم و اجرای عدالت قرار داده شده است.

وی افزود: تحقق این دو اصل در شهرستان فارسان با توجه به فرهنگ غنی مردم منطقه اهمیتی دوچندان می‌یابد و مردم ولایت‌مدار و شهیدپرور شهرستان فارسان در طول هشت سال جنگ تحمیلی، شهدای گران‌قدر بسیاری را تقدیم میهن اسلامی و نظام مقدس کرده‌اند؛ بنابراین می‌طلبد که کارکنان و قضات دادگستری این شهرستان به پاس بزرگ منشی و رشادت‌های این مردم غیور، با جدیت برای حل مشکلات و رفع دغدغه‌های آنها تلاش کنند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان چهارمحال‌وبختیاری با تأکید بر حفظ شأن و منزلت مردم در دستگاه قضائی، تصریح کرد: افزون بر اصول مذهبی و سفارشات دینی برای تکریم ارباب رجوع و حفظ حرمت اشخاص و به لحاظ سیستم اداری، آنچه که موجب رضایت‌مندی مراجعین از یک نهاد می‌شود، اهمیت قائل شدن برای حقوق شهروندان و بها دادن به خواسته‌های منطقی و به حق ایشان است.

وی یکی از وظایف مهم دادستان‌ها را تعامل با دستگاه‌های اجرایی برای ایجاد امنیت و برقراری صلح و سازش اعلام و اضافه کرد: رعایت کردن امور ذکر شده، نه تنها موجب رضایتمندی و ارتقای سطح اعتماد عمومی مردم می‌شود، بلکه در بعد کلان نیز موجب استحکام پایه‌های نظام اسلامی خواهد بود

علی‌محمدی با بیان اینکه ملاک و شاخص فعالیت دادستان در دستگاه قضائی، مردم‌داری و قانون‌مداری است، گفت: دادستان جدید شهرستان فارسان با بهره‌گیری از ظرفیت‌های شوراهای حل اختلاف و ائمه جمعه و جماعات، نسبت به گسترش فرهنگ حسنه صلح و سازش در میان مردم تلاش می‌کند.

به گزارش ایمنا، در پایان این مراسم مهدی درویش‌زاده به عنوان دادستان جدید دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان فارسان معرفی شد و از زحمات و تلاش‌های یاسر کریمی دادستان پیشین این شهرستان تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 643094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.